pátek 7. srpna 2009

1. jízda v anglickém autě!!!! :D:D

    Oddálím zábavnou část a začnu něčím, co nechápu... k večeru malej upadl na betonu, koleno měl červené ale ani ne sedřené do krve, jen tam měl něco odřeného (neviděla jsem to zblízka), ale teda můžu vám říct, že řval jak na lesy asi hodinu!! Prostě od té doby co spadl, přes sprchování (to vyváděl fakt pekelně, ještě že ho sprchovala mother) až do usnutí.. Ani obléct nechtěl, ani slipy, tak mu mother dala plíny a nakonec na něj stejně to pyžamo natáhla, takže já to vůbec nepochopila!! A celou dobru řval, ale teda už ani nebrečel, jen výskal, prostě bylo vidět že řve jakoby už jen prostě proto, natruc nebo nevim co. Pak teda zase trošku brečel když mu na to koleno máma dala nějakej aloe krém, ale to teda zas maximálně křičel.. no já z toho málem praskala ve švech, to bylo fakt děsný.. já nevim, možná tomu nerozumim a nejsem na to takovej cíťa a je fakt, že pro 3letý dítě to je asi fakt něco když se mu něco takovýho stane, ale to skákání kolem něj mi přišlo nechutný..hlavně jsem nechápala, jak ho ta máma vydržela celou tu dobu poslouchat a ještě ho utěšovat, snažila se ho rozesmívat a podobně.. Já prostě nevím, ale furt jsem měla před očima, jak u nás by sice dítě řvalo, ale za chvíli by se prostě muselo uklidnit, protože by to bylo jinak o nervy posluchačů a ...no prostě vidim to jinak a tohle jsem fakt nechápala.. Teď mě jen tak napadlo, že jsem zvědavá, jestli mu to koleno do zítra náhodou neopuchne, to bych pak ten povyk možná i chápat začala.. A pak mě dostalo, když se šel velkej sprchovat a přivřel si ruku do středu těch dvěří, v místě kde se ty dveře "půlí".. jako já jen slyšela jak v koupelně syčí a šeptá si pro sebě něco jako au, au, ale naštěstí ani nebrečel a pak jsem ho rozesmála, když jsem řekla, že ještě že nejsou tři a ten třetí si taky dneska něco neprovedl.. :)
    No a nyní pokračování nadpisu :D Dneska v půl páté jsem měla být připravená na svou první jízdu tady, Sucheta mi zaplatila "autoškolu", jen jsem si myslela že jen jednu hodinu a přitom už jsme dohodnutí na dalším termínu, bohužel ale až 27.8. (pokud se mu náhodou neuvolní nějaké místo), pán je hoooodně busy...a já se ani nedivím, je to sice postarší chlapík (Péťa si určitě vybaví toho jejího páprdu, ale to zas nééé), ale je naprosto super a ani mu nevadí když jsem mu nerozuměla, řekl mi to znova a buď stejně ale pomalu nebo to trochu jinak zformuloval ;) No tak začínám: Sedla jsem si do auta a hned jsem se připoutala, načež se mě ptal co máme stejně a co jinak, pak mi poradil s seštelováním sedadla a zrcátek a mohla jsem jet :D A víte co je nejlepší?? Rozjela jsem se se zataženou ručkou :D:D naštěstí jsem se rozjížděla tak opatrně pomalu (jako měla jsem takový nervy, že jsem se až klepala!), že to vůbec nevadilo :D No jako kruháče jsou fakt zajímavý..a někde je semafor (u toho kruháče) a někde ne, ještě k tomu. Je to fakt prdča jako :D Já nevím co vám mám z toho popsat ale :( měla jsem si to natočit :D No a jela jsem si na parkoviště zkusit zaparkovat a to bylo naprosto v pohodě, ač se mi ta parkovací místa zdála nějaká malinká oproti našim, či co.. Co jsem si tak sama všimla, občas jezdím hrozně moc u krajnice (vlevo)...jak mi to prostě přijde divný, tak se cpu hrozně ke kraji nebo já nevim.. ale ještě jsem se nedostala k tomu jednomu největšímu a jedinému kiksu..a teď se tomu musím smát :D Tááákže - tak jsem si tak jela jela a Phil (učitel, oni si tu tykaj) říká ať na další křižovatce zahnu doleva...tak přijíždím ke křižovatce, zpomaluju a blikám a než začnu točit volantem, tak už mě Phil nabádá "toč toč toč"..fakt jsem si v tu chvíli říkala "sakra proč po mně chce už teď zatáčet??" A PAK MI TO DOŠLO!!! :D Já jsem totiž zatáčela do pravého pruhu!!! :D:D Teda nakonec jsem stihla zatočit tak nějak do půlky silnice, ale měla jsem štígro že tam nikdo nejel :D:D tak jsem mu to říkala že jsem zapomněla, že se tu jezdí vlevo, tak se jen smál..no on by se nesmál kdyby tam fakt někdo v protisměru jel..i když vzhledem k tomu, že to byla křižovatka, tak by se asi nic moc nestalo.. No ale když jsem pak seděla doma nad bramborovou plackou, tak jsem se tomu musela hlasitě smát a myslím, že alespoň někteří z vás co to tu čtete, taky ;)
Dostala jsem kartičku, kam mi napsal:
Drive roundabout - good -> tzn. jízda po kruhovém objezdu - dobré
Radka handlies can - well -> tzn. něco asi v tom smyslu, že umím dobře řadit a celkově jezdit po silnici
Must work on not putting car into neutral + letting coast
otherwise excellent -> tzn. ostatní vynikající :) on mi občas i tleskal, třeba když jsem dobře projela kruháč a nebo třeba dobře někoho pustila (maj tu na některých místech na silnici "Keep clear" - nechej volné).. :D je to prostě prima chlapík :)
To 3. jsem nepřeložila schválně, páč to napíšu až teď - tzn. že musím pracovat na tom, abych třeba při popojíždění v koloně nevyřazovala na neutrál (a já na něj v té koloně většinou i dojíždím, když brzdím).. To teda, abych pravdu řekla, mě dost překvapilo.. prostě jsem na to z ČR zvyklá kvůli spojce, aby se nezavařil motor..tak nevím, jsem mu to říkala a on říkal že mě chápe, ale že tady se jim motor přehřívá až po fakt dlouhé době (nebo co) a že tím spíš ničím pedál. No tak uvidíme jestli si zvyknu jezdit bez toho..
Jo mimochodem, teď jsem si vzpomněla, že jsem se přistihla při jízdě, že jsem volant držela levačkou a chtěla jsem přeřadit a nahmatala jsem pravačkou kliku od dveří :D:D a myslím, že to možná bylo zrovna chvíli před tím, než jsem odbočovala do pravého pruhu :D možná jsem to pak ale udělala ještě jednou, ale to jsem si teda asi uvědomila dřív, jen jsem prostě zvedla z volantu pravačku.. A teď mě napadlo, že tu přes den nesvítěj, mně už to přijde divný :( hlavně se bojím, že pak kvůli tomu budu v ČR zapomínat.. :( Jo a taky jsem ze začátku pořád jela jejich 30 (oni maj míle za nevim co, možná taky za hodinu, ale na ciferníku jsou u toho napsány i km/h) a divila jsem se proč (povoleno maj 40) - a pak jsem na to přišla - protože jsem na tu rychlost naučená, je to našich 50km/h! ;) a jejich 40 je našich 60.. ale maj to tu takový zvláštní.. třeba co jsem pozorovala když jsme jezdili na ty výlety, tak nechápu jak poznaj kde je konec a začátek města.. a taky se tu věčně střídaj rychlosti 30 a 40 a jsou tu všude cedule měření rychlosti, takže na to si fakt musim dávat bacha.. Jo a taky tu neblikaj, když objížděj třeba stojící auto! Což mi teda občas přijde nebezpečné v některých ulicích, jak to ten protijedoucí má asi vědět, že mu chcete najet do jeho pruhu? No ale nechám to koňovi...
No každopádně doufám, že jsem vás pobavila :D

Žádné komentáře:

Okomentovat