úterý 9. srpna 2011

Úterý (martes) 9/8

8.lekce španělštiny…myslím, že teď bych měla trochu zvolnit a spíš se koncentrovat na zapamatovávání si slovíček…protože k čemu mi je gramatika, když na slovíčka koukam do slovníku… :-/

Jaime jel dopoledne zas do obchodu a byl tam docela dlouho...takže je to vtipný, mam jakoby volno, ale nemam..no ještě že jsem stejně doma... Jen mu budu muset říct, že příští pondělí půjdu ven zřejmě už dopoledne, takže jestli chce jít nakupovat, bude muset jít brzo. No takže jak přišel domů, já ještě studovala, ale pak jsem se zdejchla na zahradu na půl hoďky než udělal oběd. (Nechce s tím pomáhat, kdyby to někoho napadlo.) A btw, zjistila jsem, že mam pod zadkem na každém stehni šíleně bílý pruh, zřejmě jediné místo, kde jsem se ještě ani trochu neopálila (v Anglii jsem byla několikrát v solárku, ale "na stojáka" a tam je tohle místo taky zrovna skryto). Vypadá to fakt "úžasně" - měla bych si dávat pozor, abych se na pláži nepředklonila, abych tím někoho neoslepila!!! :D

K obědu jsme měli masový plátky s pidi hranolkama (pravé brambory nakrájené na kostičky!), které jsem si zamilovala! J  Stále vtipkujem o mém dezertu-chlebu.. ale dneska jsem mu udělala radost, dala jsem si dezert-jogurt :D jo a Cris přišla domů už na druhou, právě na oběd. Protože Jaime odjížděl do práce hned po obědě, tak aby se ještě rozloučili, milé :)

Jinak Jaime je fakt vtipálek...občas mě teda irituje, protože se mi snaží vysvětlit něco, co já samozřejmě znám (třeba nějaká věc/jídlo co MÁME i v ČR) nebo když holky něco řeknou ve španělštině a on neví jak to přeložit, tak se to snaží popsat - jenže já jim to slovo někdy rozumim a pak mě hrozně deptá to, jak mu trvá, než se vymáčkne...nejsem moc trpělivej člověk :-/ chudák Jaime, dneska jsem i nechtěně řekla "Já vím, co holky řekly!" - nechtěně, protože to ze mě jakoby vyskočilo-bylo vyštěknuto :(  Ale jinak ta jeho konverzace k mé osobě...no být to Edward, můj anglický HF, řekla bych, že mě prostě jen škádlí. Toho znám a škádlívávali jsme se. Ale až po nějaké době co jsem u nich byla, mam pocit, že to bylo možná až tak po roce! Kdežto tady se s Jaimem škádlíme mnohem víc než s Edwardem a to jsem tu 2 týdny! Ono je to asi tím, že to je prostě španěl a ti jsou otevřenější, řeknou co si myslej a třeba se i navzájem dotýkat dva lidi, co se zrovna potkali (nechápu, že jim to někdy není nepříjemné?!). Jinak být to Čech, tak bych si na férovku myslela, že se mnou flirtuje! :-))

Vyřešila jsem záhadu omeleta-tortilla!!  Ona to totiž JE tortilla! Ale jak na mě Alba vyštěkla, že to tortilla není, že je to omeleta, tak to myslela v angličtině!! Tak jsem jí to dneska řekla (před mámou, aby to mělo nějakou váhu), že ať mi taková jídla nepřekládá, protože mě to akorát mate :D jenže ona hned začla řešit (naschvál, to byste museli vidět ten její přechytračelý výraz), že teda nebude ani říkat „chicken“…achjo!

Musím se pochlubit, stal se zázrak. Poprvé od mých asi 9-ti let (to jsem si začla kousat nehty a neskončila až někdy do 18-ti) mám pevné nehty co se mi hned nelámou a můžu hrdě říct, že mé nehty jsou krásné (pro mě minimálně)!! J How proud of myself I am :-)) Napadlo mě, jestli se mi nemohly spravit díky tomu, že tu jím víc masa, vlastně skoro každý den. To v Anglii jsem opravdové maso jedla tak jednou, 2x týdně, řekla bych. Ale nevím, jestli tam vůbec je nějaká spojitost maso-nehty. Za to mě tu ale zas začly zlobit vlasy-lupy. Musela jsem tu změnit šampon že, a asi to není ten nej pro mě.

Odpoledne jsem si chtěla dojít do kadeřnictví, nechat si to zkrátit na střih, na jaký jsem zvyklá od své české kadeřnice. Takže střih můžu lehce ukázat, slovo "stříhat" mi napsala kámoška Jířa smskou, takže jsem byla ready...jenže! Předtím jsem šla nechat se vyfotit na pasovou fotku kvůli univerzitě v ČR, chtěj přinést dvě pasovky na zápis, takže je musim broukovi Petě (která tam jde místo mě) poslat. No ale teda přišla jsem do fotografství (omlouvám se za ten výraz, ale teď si němůžu vzpomenout, jak se tomu místu říká! :D) a paní za pultem, kolem 50 let, měla úsměv od ucha k uchu a hned zdravila... Tak jsem se zeptala jestli mluví anglicky, no vůbec mě nepřekvapilo, že řekla ne. Tady vám totiž řeknou ne i v případě, že aspoň trochu mluvěj a základy byste s nima rozhodně byli schopni domluvit!! No ale tak jsem se sebe vysoukala "Quiero una foto de passaporte" (omlouvám se, ale ani nevím, jestli je to správně :D) a ona na mě hned spustila španělsky něco a v tom jsem slyšela že se ptá, jestli to potřebuju na španělský pas. Nevim teda proč. Možná tu maj nějaký jiný pravidla jak má ta fotka vypadat. Protože když jsem jí řekla, že na český (neměla jsem jak jí vysvětlit, že to na pas vůbec nepotřebuju), tak ona že "OK", že to je teda normální foto. Ale jak si všimla že jí skoro nerozumim, úsměv byl ten tam a spíš mi přišla nepříjemná najednou! Mno tak jsem si sedla, ona cvakla foťákem 3x, pak mi ty fotky ukázala, já jednu vybrala a ona je šla rovnou nechat vytisknout. Co mě překvapilo, že mé pozadí nebylo čistě bílé a nebo namodralé, jak jsem zvyklá z ČR, ale mam tam zeshora jakoby stín?! A vůbec ta fotka je ošklivá a trošinku nakřivo, protože ona ten foťák držela v ruce, neměla ho na stativu jako v ČR?! :D ale tak holt to na té VŠ kartičce budu muset přežít... :D  a mám teda 6 fotek za 5€, no cenu jsem čekala horší.  Nj, jenže tahle zkušenost mě odradila od toho jít zkusit své štěstí do jakéhokoli kadeřnictví - musela bych ze sebe totiž soukat, jestli by na mě měli čas "teď" a ač tu větu bych dohromady dala...prostě mam blok!!! A je to tady, bloku z mluvení v angličtině jsem se zbavila a teď mam problem se špáninou!! "hurá" :'( si tu prostě připadam jak blbec že jim skoro nerozumim a nedokážu s nima mluvit španělsky.

No tak jsem se pak procházela po ulicích. Nejdřív koukala do krámů, potřebovala bych si koupit plavky, protože jsem zjistila, že ty druhý, co jsem si sem přivezla, maj už zničenej vršek od chloru z bazénu (jsou loňský), tak abych měla záložní..jenžeee, všude jsem sice narazila na plavky ve skvělých slevách, ale s pidi velikostma!! Nikde neměli ani ošklivej svršek velikej tak, abych ho mohla nosit já. Tak se budu muset asi poradit s Cris kam jít. Nejhorší je, že ve městě jsou jen krámky, žádnej obchoďák. Ty jsou všechny mimo centrum a tam bych musela nějak busama a ani nevim kterýma. Takže se musím nejdřív informovat.
No a když mě ty krámy omrzely, šla jsem podél pláže docela dlouhou cestu, pak odbočila do vedlejších uliček a tam se málem ztratila. Já si teda myslela, že ta jedna pláž je za mnou, druhá přede mnou, vlevo je Herculova věž a vpravo centrum města, ale vidět to na google mapách že to je opravdu pravda byl super pocit! :D




 Tam v těch panelácích nalevo od středu bydlí David.







Ty hodiny jsou úžo! A ten výhled miluju, to jste si už ale asi všimli :-))
















Napravo je ta Herculova věž, plánuju tam jít s Jančou příští týden.




Jo a psala jsem Davidovi jestli teda zajdem třeba na drink (byli jsme dohodlí), ten neodepisoval, tak jsem psala Abelovi. Ten mi volal, že bohužel musí pracovat dýl a že snad zítra... no ještě že tak, jsem se tím chozením okolo dost utahala a domů jela něco po půl 9. A tam přes skype zjistila, že David neodepisoval, protože si zapomněl zapnout zvuk, takže o té sms vůbec nevěděl!!! omg.. :D

K večeři jsem měla dva kousky chleba, k tomu fish fingers s rodinkou a jsem nějaká plná. Asi to je tím, že jsem chvilku před večeří vypila obr hrnek kakaa :D

4 komentáře:

  1. dobre pisu znovu - ty jedna holko kakajickovaaaa :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mno vidiš, tenhle dorazil, tak jsi to předtím asi nepotvrdila ;)
    Njnj, kakao, čokoláda...mňam mňam :-P ale granko tu nemaj, jen nesquik :( :D

    OdpovědětVymazat
  3. hele, ty nehty... jo, může to být masem, ale já si myslim, že i to moře dělá hodně... teď si uvědomuju, že na Mallorce jsem měla docela fajn nehty, tak jsem si je zase začla lakovat a tady se mi šíleně lámou, jako se mi lámaly doma... tak nevím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jenže mně se ty nehty spravily aniž bych se moře dotkla..leda že by mořský vzduch léčil? :)
    Yep já si je taky začla lakovat na konci Anglie, kdy právě začly být v lepším stavu, k mému překvapení, páč já laky vždycky nesnášela. Ale jsem sem si žádnej lak nevzala.

    OdpovědětVymazat