úterý 2. srpna 2011

Po/út

Pondělí (lunes) 1/8

Vzbudila jsem se už ve čtvrt na 8 a nemohla usnout. A to jsem měla mít volný den, tak jsem mohla spát klidně do 12-ti! Po osmé už jsem to v pokoji nemohla vydržet a šla si udělat Nesquik, Granko tu bohužel nemaj, haha.  Do toho se vzbudila a připojila na skype kámoška Ivča, tak jsem si měla aspoň s kým psát o problémech s nespavostí :-P :D
Někdy po desátý mě čekalo překvapení. Což je normální u rodin, co nikdy předtím neměli au-pair, si myslím. Přišel za mnou Jaime, že jede na nákup (což je fakt, že po tý jejich deratizaci tady nic nebylo) a že holky zrovna snídaj. Tak jsem řekla radši OK než s ním řešit to, že mam mít volno. Stejně jsem se nikam nechystala. Ale „za trest“ (rodičům) jsem je nechala klidně koukat na telku. Ale očividně to Jaimemu moc nevadilo, nechal je koukat i odpoledne…to je fakt zvláštní, oproti tomu „neteleviznímu“ režimu, co jsem musela dodržovat s děckama v Anglii.
V půl 12 přišla Maritza se synem a nejmladší Judith, ta je tak roztomilá a od prvního dne mi mimochodem dává pusinku na pusu ;-) Pak se vrátil Jaime a začli spolu vracet nádobí do škříněk...konečně, už to tu nevypadá jak po výbuchu! No a já jsem si šla nahoru k sobě, no co, měla jsem volno! A než šla Maritza domů, přišla za mnou do pokoje a něco mi začla říkat - tak jsem otevřela google překladač a povídaly jsme si... :D a že mě chce seznámit s Justinem, učitelem angličtiny, už jsem vám o něm psala? On je američan a učí Judith anglicky. Tak jsme se dohodly, že v pátek večer přijdu k nim, ona má s manželem jakýsi bar kam právě i Justin chodí. Tak jsem na to zvědavá :-))

Na oběd byly kousky masa, rýže, mrkev se sýrem (na namáčení v tom). Skoro po každém jídle mám škytavku, teda jen si jednou škytnu. Nevím z čeho škytavka vzniká, ale mam pocit, že to je když mezi jídly nic nejím a pak se najím "moc"..?
Po obědě se nedělo nic zajímavého, akorát jsem si všimla, že Jaime nechal holky skoro celou dobu koukat na TV. A ještě se s nima dohodl, že odpoledne je vezme do kina?!
Odpoledne kolem čtvrté jsme všichni i s Cris jeli do toho obchoďáku, kde je kino komplex. Já tam jela ze zvědavosti podívat se po krámech, protože je to prej největší obchoďák ve Španělsku. Mno, na místě jsem se nedivila, je to asi tak 5x boleslavské Bondy centrum a ještě má 3 patra! Co jsem se divila, je tam Primark. Což je asi nejlevnější anglickej shop. Kvalita sice zas taková neni, ale tak to už dneska v podstatě nikde... Naštěstí pro mě jsem ale neměla moc náladu na nakupování, proběhla to docela rychle, zkusila dvě trička, která mi byla malá přes prsa a šla o obchod jinam. Nakonec jsem narazila na H&M, který jsme u nás v Tunbridge Wells měli jen v dětském podání. Tak jsem si vybrala dvě trička, takový dobrý střih, který jsem objevila už v UK. Co mě překvapilo, jedno tričko je značené jako M a jedno dokonce S! :D A to bylo poslední a zlevněné ne 5€. Takže konečná cena 15€ mě uspokojila a ještě vědomí, že mám na sobě něco S.. :D  Odjížděli jsme kolem půl 7, já byla totálně KO, je vidět, že nakupování není mou hlavní libůstkou.

Doma jsem si šla sednout s rodiči k TV, přepli mi jí do angličtiny a dali si španělské titulky. Holky šli připravovat nějaké překvápko na večeři. Já jsem si po vzoru rodičů u té televize lehla...a usnula! Ale asi jen na chvilinku. K večeři byl kuskus s kuřecími kousky a s banánem s cukrem, zvláštní kombinace, ten banán jsem snědla, ale spíš ze slušnosti k holkám, byly celé natěšené, že to dělaly sami. A dezert byl rozmočené sušenky v mléce s "čokoládovou polevou", to bylo vytvořené nějak z nesquiku, nevim jak, ale bylo to docela dobrý. Jo a měli jsme víno, španělé si prý na víno potrpí, i se mě Jaime ptal co na něj říkám...tak jsem mu řekla, že bohužel pro mě je to jen víno, že nepoznám které je dobré a které špatné, že poznám jen které je hořké a které sladké! :D  a pak jsme si ještě chvíli povídali a řešili mimo jiné procenta alkoholu z jejich sbírky flašek, maj tu i Becherovku dovezenou z Čech někdy před deseti lety :D


Úterý (martes) 2/8

Jaime jel ráno pro chleba a nevim pro co všechno teda, když jel autem a přitom ta benzínka je tu o dvě ulice dál?! Ale koupil mi Haribo medvídky, o které jsem ho poprosila.
Překvapila mě Alba ráno, když jsem jí řekla, ať vypne televizi a jdou snídat, tak jí vypla hned vteřinu na to ;-)
Původně jsem měla mít celý den volno, ale místo toho jsem měla šichtu poledne-6 odpoledne. Jaime totiž musel po poledni někam odjet někomu dát klíče a pak rovnou do práce a Cristina byla pracovně v Madridu (letecky), tak jí to trvalo dýl se dostat domů. Jaime nám ale ještě udělal "omáčku" na styl carbonara na špagety, mňam, povedlo se mu to. Taky jsem mu napsala SMS, že děkujem za tu omáčku, že byla výborná. Tak mi pak odpoledne Cris říkala, že když jí volal, tak jí to nadšeně říkal, že jsem si to pochvalovala :-))

Akorát co mě štvalo bylo to, že když jsem šla dělat špagety a ohřát tu omáčku, Alba popoběhla aby byla přede mnou, z lednice vzala jakýsi krém a bez ptaní se ho do té omáčky celej prdla?! Pak zapla sporák a začla to tam důležitě míchat...jsem myslela, že mě klepne, kor když tam několikrát strčila prst aby to ochutnala, to jsem už ale nevydržela a poslala jí pryč, že to ohřát umim sama! Zanedlouho se vrátila to zkontrolovat, zamíchat, chtěla zvýšit teplotu, to jsem jí zakázala, protože by se ta omáčka zbytečně uvařila k smrti zatímco voda na těstoviny ještě ani nezačla vřít... Pak přišla znovu že dá talíře na stůl, to s ní přišla i Sophía a začla tu omáčku taky míchat. Pak najednou Alba přišla ke sporáku a že teda jdeme jíst, odstavila tu omáčku a šla vypnout hořák se špagetami!!!! Tak to už jsem málem vyjekla! :D poslala jsem je pryč, že ještě tak 3 minuty, že ty špagety nejsou hotový!! Naštěstí poslechly, jinak by mě z nich asi kleplo, fakt.

Po obědě jsem si šla číst, ale seděla jsem dole s holkama u TV, abych měla jistotu, že na tu telku koukaj v angličtině!
A někdy kolem půl šesté přijela Cris, s dobrou náladou :) já si dala obr porci vodního melounu a holky popcorn (to je mi teda sváča) a jely jsme všichni ven. na Plaza María Pita (to náměstí s obr krásnou budovou) byl totiž nějaký program zajímavý pro děti. Já jsem ale mezitím zkontaktovala Davida, jestli je ještě doma nebo už na zkoušce - hraje na basovou kytaru v kapele. Tak napsal, že zkoušku má až od 8, tak jsme se asi v 7.15pm sešli, dali pivčo a on pak jel na zkoušku a já jsem z Placa Pontevedra (to je to náměstí se sochou bílého ptáka) šla na Plaza María Pita. Psala jsem Cris, že teda potvrzuji že pojedu s nimi domů a že jestli jsou stále tam. No co myslíte, neodepsala. Ona je v tomhle naprostej opak od angličanů, jsem zvyklá od Julie na okamžitou odpověď a třeba i potvrzení SMSkou říkající jen "OK". Na tom náměstí jsem je naštěstí v tom šíleném počtu lidí našla skoro hned, pomohlo mi to, že Cris na sobě měla oranžové šaty :-)

Domů jsme dojely až kolem deváté, takže večeře byla až po desáté. Byly to zas empanadillas, tentokrát i s tuňákovou náplní, ale ta sýrovo-šunková je lepší. A já byla "zlobivá", protože jsem si ve městě koupila sušenky na styl českých "Disco" a doma se do nich pustila...půlka balíčku je ta tam :D

Poznámka číslo jedna: V autě, když jsem jela na místě spolujezdce, tak jsem vždycky na pravé straně sedačky (u okýnka) cítila takovej smrádek, jak když tam maj někde v přihrádce zapomenutý nějaký zatuchlý odpad či co... Dneska jsem zjistila, že to jsou Sophíiny nohy!!!!!!!!!!! (Přitom se koupou každý večer a doma běhá v bačkorech a venku v sandálích, tak to nechápu.)

Poznámka číslo dvě: Na tom webu couchsurfing.com psalo pár lidí španělsky a já furt řešila proč píšou za každou druhou větou "jajaja". Jak dnes holky koukaly na něco dětského kresleného v angličtině se španělskými titulky, najednou jsem tam viděla "jajaja" v titulkách a z televize se ozývalo "chachacha" a v tom mi to došlo - dyť ve španělštině vyslovují "j" jako "ch"!!!! :D:D To jsem se musela začít smát a hned to říkala Cristině a pak večer i Davidovi, se mi smáli no :-)

Poznámka číslo tři: Cris se mě ptala co znamená "wee" v angličtině, že to má v knížce v emailové konverzaci, že tak zdraví jedna sestra druhou, místo třeba Dear Beatrice píše "Wee Beatrice". No bylo mi to divný, protože my používali v Anglii "wee" pro "čůrat" :D ale pak jsem ve slovníku našla, že se to zřejmě může použít i pro "malinký" ;-)

Poznámka číslo čtyři: Jak jsem dneska hlídala místo svého volna, tak jsem se radši ptala, jak to teda vypadá s tou naší cestou do Navarry a Cantabrie (jedno je Cris rodné město a v jednom s nějakými lidmi sdílej dům na dovolenky). Tak jsem se dozvěděla, že pojedem místo 18. už 17. kolem 2pm. Tak mi to trochu nabouralo plán. 14. mi sem totiž přijede Janča (ta blonďatá slečna z fotky z článku o loučení se v červnu) a chtěly jsme booknout bus na odjezd odpoledne, takhle teda bude muset jet už dopoledne. No nedá se nic dělat.
A v souvislosti s tou naší "dovčou" v Navaře a Cantabrii mi došlo, na jak krátkou dobu tu jsem. Odtamtud se vracíme zřejmě 28. a že pak už to budou jen necelé dva týdny tady! Docela zvláštní po těch dvou letech v UK, uměla bych si i tady zůstat na dýl.

6 komentářů:

  1. No proste super!!! :) je to fakt vtipny, hlavne jak se holky snazej varit :-D taky by me asi kleplo! :D Vobluda

    OdpovědětVymazat
  2. No to mi moc vtipný nepřijde, když se mi tam pletou pod nohy a dělaj důležitý, když já tam potřebuju svůj klid!! Sama jsem z toho vaření trochu mimo... :D

    OdpovědětVymazat
  3. No hej, taky nemám ráda když se mi motají v kuchyni! Je to sice hezký, že chtějí pomoct, ale vždycky nadělají víc bordelu než užitku. Nehledě na to, že si to po sobě pak ani nedokážou uklidit. No kleplo by mě :D
    Ivča

    OdpovědětVymazat
  4. jo, tady to s tou televizí nijak neřešej, mi přijde... :)
    a pomáhání v kuchyni, to se asi do určitý míry líbí všem dětem a taky jsou všechny strašně zbrklý a tady to už 2x skončilo rozbitým talířem a nespočetně vylitýma hrníčkama něčeho... vždycky si je musim zklidnit a zadat úkoly. Jinak to nemá smysl...
    takže dneska se uvidíš s Justinem? to mi musíš napsat co a jak... :))
    haha, nakupování není tvojí největší libůstkou? :D si vzpomínám na ty naše Chelmsfordový nájezdy :D :D :D
    a tys měla jako pondělí a úterý volno? jakto? a daj ti víc peněz, když si teda pracovala? ;)
    jinak máš tam překlep - úterý=marTes :))
    pá... to je vše, co mě napadá ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem měla mít po a út volno, protože otec měl pracovat z domova, ale nakonec už tam jel v úterý.. A víc peněz? Haha, tady to neřeší, řekla bych :D se mi dle jejich psychologie vynulovalo tim volnym pondělím...
    S Justinem jsem se viděla nakonec už ve středu...tak snad napíšu brzo něco nového :D
    No sama nakupuju velice nerada! :D a díky za upozornění :)

    OdpovědětVymazat
  6. wee je skotsky vyraz pro little. u nas se treba rika 'have a wee sleepy' nebo 'wee boy'

    OdpovědětVymazat