neděle 14. srpna 2011

Pátek a víkend

Pátek (viernes) 12/8

Nemohla jsem usnout a tentokrát to bylo vedrem, řekla bych. Šílený vzduch (stojící na místě), snad poprvé v životě jsem šla spát s oknem dokořán – a bylo to k ničemu. Ležela jsem jen po slabou přikrývečkou. Usnula jsem konečně po tři čtvrtě na jednu ráno po hodině převalování se. Ráno jsem se probudila před devátou z šílenýho snu, jak jsem nemohla odletět odněkud do Španělska s Ryanair – měla jsem problém s kily a měla jsem ho až na letišti, kde se toho už moc řešit nedá… Pak jsem se probudila v cca 10.05, protože někdo volal. To nechápu, Jaime, ale i Cristina pořád volaj, minimálně 3x denně a mě už z toho hrabe!! Za chvíli místo těch písniček v hlavě uslyším tu jejich vyzváněcí melodii! Ale co je horší, probudila jsem se s pícháním v zádech – na ledvinách. Ta slabá přikrývečka je totiž opravdu slabá a já potřebuju mít ledviny v teple.. :-/  Ani jsem vám nepopsala tu postel. Za prvé je to normální postel pro jednoho člověka. Žádná double-bed, jak jsem zvyklá z UK. To byla fakt úžasná postel :-))  No a za druhé, jak už jsem psala, nemá pořádnou peřinu. Místo peřiny je ta přikrývečka, čímž nazývám obyčejný kus látky – je to jak slabé prostěradlo! Ještě mám přes postel přehoz – oranžovou deku, tak to spím většinou i pod ní. Vlastně i dneska k ránu si vybavuji moment, kdy jsem se probudila a bylo mi „zima“, tak jsem se dopřikryla.

Dnes jsme se probudili do deštivého dne. Tak jsem zvědavá, jaké tu budou změny v počasí dnes :-))
Hlavně změny v náladách… Od rána se tu holky dohadujou, já jim teda nerozumím, ale slyším Alby tón hlasu, že. A navíc Sophía hned začne kňourat a mnohdy i „brečet“…

Včera mě Alba dostala – po obědě jsem neodolala tomu chlebo-bagetě a kousek si uřízla a namazala obyč máslem. Alba se tak podívala jako že jím místo dezertu „zas jen chleba“ a já jí řekla „a je s máslem“ – a to jste měli vidět její výraz, takový nechápavý-překvapený-znechucený! Tak jsem jí řekla, že to je normální jíst chleba s máslem a ona že to teda není, že pak cholesterol vyskočí nahoru ani nevíš!!! :D No jo cholesterol..., ale chudák holka neví, o co přichází! :-))

Okolo půl druhé se konečně mlha všude po městě (jak vidím z výhledu z okna) proměňuje ve slunce, juchů J ale pro mě nastává mlha ve chvíli, kdy vcházím do kuchyně a zjišťuji, že dnes je na pláně rýže. Nesáčkovou rýži jsem nevařila od svých asi 16-ti let??!! :D SAKRA! :D
V první řadě jsem jí uvařila jak pro dvě 5-ti členné rodiny! Né, to trochu přeháním, rýže prostě nabyla a ač toho holky snědí dost a já si teda dneska taky dala víc (ne že bych měla takový hlad, ale nechtěla jsem, aby toho tolik zbylo),  stále jsem musela zbytek uskladnit do boxu do lednice... :D Jinak Sophía si dala celý talíř se šíleným množstvím kečupu, Alba s bylinkama a já s kakaem :D ale pak jsem si dala ještě taky s trochou kečupu a Alba zkusila kakao (nechutnalo jí to) a pak taky kečup.
Update co se počasí týče: sluníčko není, protože máme po obloze všude bílé mraky, ale je dusno, přesně to „potící se“, vlhkost 88% L

Tak jsem se nakonec fakt odvážila a šla ke kadeřnici. Tady nedaleko od domu jsem našla rovnou 3. Vlezla do jednoho, viděla paní kolem 60-65 let, chtěla vycouvat, ale přišla jsem si blbě, ani na španělské „omlouvám se“ jsem si v tu chvíli nemohla vzpomenout. Ta přišla ke mně, zeptala se, co potřebuju. Tak jsem vykoktala, že „ostříhat“ a „Máte dneska čas?“ – přišla jsem si jak Alenka v říši divů. Paní mě usadila a něco říkala, a že musí dodělat ty dvě paní, co tam už seděly. Obě paní chtěly jen vyfoukat do účesu, ani jedna nebyla stříhána a mě pomalu chytaly mrákoty, nebo jak se to říká. Druhé paní ještě i pilovala nehty nebo co. No a pak jsem přišla na řadu já, to už jsem obdržela i smsku od Jíři se slovy podpory, ale krve by se ve mně nedořezal…
Paní se ptala co chci za střih, tak jsem jí to rukama ukázala. A seděla jak zařezaná a ani nedutala. Dokud jsem se teda neodvážila promluvit a zeptat se, jestli má svou práci ráda, pak jsem se uvolnila a bylo to i z její strany lepší, přátelštější. Jo jmenovala se Chita, tak mě hned napadlo Tarzan a jeho opice!!! (Promiňte mi, seňorita.). No nakonec to ten střih je, jen je trochu delší než jsem původně chtěla. Ale popravdě, když jsem viděla jakým stylem zarovnává, tu délku už jsem jí odsouhlasila.. :D No ale hlavně mi vzadu nechala takový zvláštní schod (je vidět na přiložené fotce; já jsem si ho blbka nevšimla ještě když mě stříhala), nevím jestli je to tu móda nebo co…nevím, jestli nepoprosím Janču, až sem UŽ ZA 2 dny přijede, aby mi to odstřihla pryč :D
Domluva byla jinak vtipná, má otázka na práci se shledala s úspěchem, nebo jak se to říká a paní byla nadšená, že prý svou práci miluje. A že to dělá přes 30 let, přesné číslo nevím, neboť moje vědomosti o číslech sahají jen do čísla 10! :D  Dále se ptala ona, jestli jsem Angličanka, tak jsem řekla, že Česka. Teda pardon, já řekla, že jsem Čech :D  Říkala mi, že mám moc dobré vlasy, to říká i moje kadeřnice, ale takhle nezávisle to potěší J a chválila mi barvu, no taky jsem si to dneska nově obarvila :D to se divila, že jsem to dělala sama a že takhle dobře (všude)..no taky už v tom mam nějakou praxi, že :D a ještě něco i říkala, i jí zrovna volala kamarádka, že její dcera zrovna porodila holčičku.. :D no docela jsem koukala, jak jsme si „pokecaly“, i když ne všechno jsem jí samozřejmě rozuměla :-))

Teda lidi, rodina mi říkala, když jsem vyjela do Anglie, jak jsem statečná a dobrá, vyjet do neznáma…a mně to tenkrát vůbec nepřišlo a asi už vím proč - to jsem se tenkrát aspoň dokázala domluvit!!! Tady je to teprve odvaha vyjít do ulic, natož ke kadeřnici?! Ty vogo, fakt jsem se asi překonala.

Že neuhádnete, co jsem právě objevila? V mém typickém anglickém tílku jsou malé díry, na asi 8 místech! Nevím, jestli je to látkou, že se spustila oka nebo co nebo jestli nemám ve skříni moly??? Ale žádný nikde nevidím. Nevim proč se mi tohle nezačlo dít v Anglii, díry v oblečení… Sem jsem si vzala jen omezený množství věcí a ejhle, ono se zrovna ničí…sákryš, jestli ono to není znamení?? Španělsko asi chce, abych tu nakupovala??!! :-P

Kolem 7pm jsem měla sraz s Davidem, asi 2h jsme se procházeli, obešli jsme polovinu pobřeží. Pak na půl 10 jsme měli sraz s Neilem, psala jsem mu SMS, jestli půjde ven (minulý pátek nemohl). Mimochodem na tom středečním sraze byl a přítelkyní a taky prý trošku přiopitý a taky už nás tak trochu zná a bylo to vidět, jak je to jakoby někdo jiný, už vůbec není nervózní, když s námi mluví a tak :-)  Sešli jsme se u podniku zvaného La Bombia. To je „restaurace“ na styl fast food, akorát tam maj typická španělská tapas jídla, čerstvě připravená a jedno jídlo=1€. Tak jsme si dali tortillu (ta byla výborná!!!) a obr kroketu (tu jejich plněnou sýrem a salámem) a spokojeně šli do toho Cinema Baru, to páteční místo pro anglicky mluvící. David šel teda domů, potřeboval něco dodělat za práci, tak jsme šli sami s Neilem a vlastně jsme celou dobu zůstali jen spolu. Já hlavně po příchodu tam uviděla ze známých jen Pabla (z minulého pátku) a s tím jsem neměla moc chuť se bavit…pak tam přišel i Emilio. Ale my si vystačili sami, fakt byla sranda. Já jsem pila rum s colou, chtěla jsem zkusit, jestli ty bolesti hlavy co tu mívám, mám opravdu kvůli tomu jinému (španělskému) pivu nebo proč. No měla jsem 4 za ten večer a jeden drink silnější než druhej, nj barman je tam sice hrozně divnej, ale zřejmě štědrej :-)) David tam přišel někdy po půlnoci, nejdřív si sedl k nám, pak šel i k jinému stolu…asi nás chudák moc nechápal, no popravdě já už taky nevím, čemu jsme se tak smáli :D Odtamtud jsme šli do jednoho hudebního klubu s moderní hudbou, ale ten klub je fakt cool. Plnej různých sarapatiček, dokonce i staré auto tam je. No moc dlouho jsme tam nezůstali. David byl na antibiotikách, tak nemohl pít a tak byl asi unaven :-)) nevim, domů jsme šli po druhé. Ještě jsme zašli na pláž, bylo tam plno lidí všude, protože tam byl v noci koncert, tak jsem si zkusila teplotu vody…studená! :D

s Neilem

s Davidem

s čupr autem :-))

fotka na představu o tom klubu ;)



Sobota (sábado) 13/8

Mno a ráno bylo poněkud horší… Na to v jak rozjařené náladě jsem šla spát (být to na mě, tak bych v tom disco klubu ještě zůstala), tak v 9am jsem se probudila s kocovinou!! Po asi 2 letech mi bylo blbě z alkoholu celé dopoledne, chtěla jsem zvracet, ale nebylo co. Promiňte za upřímnost, ale když už tu píšu co dělám, tak pořádně! :D   David měl doma naštěstí kolu, tak ta mě po jedné odpoledne začla uzdravovat a ve tři jsme šli na pizzu a guess what, já jí byla schopná sníst skoro celou (byla to small size), což jsem byla nadšená! :D  Mimochodem byla to carbonara pizza z podniku „telepizza“, to je jako Domino v UK, ale bohužel neznám pizzový rozvážky v ČR.  Pak už jsem jela dom, aby mohl David dělat taky co on chce, že. Cesta busem domů byla též bez komplikací :-) A doma jsme měli návštěvu, Jaimeho kamarád z Madridu a jeho 12-ti letý syn. Jsou tu na celý víkend, ale v pátek jsem je neviděla a vlastně ani Jaimeho ne. Ten zrovna čistil bazén, děcka spolu něco hráli, tak jsem šla na chvíli za dospělákama na zahradu. Cris se ptala, jestli jsme zas pařili dlouho, tak jsem jí asi trochu potěšila, že jen ‚po anglicku‘ :D a bavili jsme se o večeru, že v noci je ve městě ohňostroj, tak jsem řekla, že půjdu s nima.

To jsem ale netušila, co dělám! Sešli jsme se totiž ještě s dalšími lidmi, s těmi, co tu byli ten první večer, co jsem sem přijela. Dohromady nás bylo 11, z toho 4 děti. Nejdřív jsme šli na večeři. Já blbá si sedla doprostřed stolu, takže jsem to španělské štěbetání měla z první ruky!! :D Nakonec jsem to nepřežila. Co jsem ale málem nepřežila, bylo jedno z jídel – a totiž MALÉ CHOBOTNIČKY!!! Vypadalo to podobně jako na obrázku http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/186217/186217,1208255093,1/stock-photo-little-octopus-on-fork-with-other-sea-food-in-background-11562808.jpg, bylo to malý a osmažený, ale já hned viděla ta malá chapadýlka a říkala si „oh my God!“, ačkoli jsem se v Anglii, díky mé věřící rodině přeučila na „oh my gosh!“. No nandala jsem si dvě, ta druhá byla malinká. Nevím, jestli si umíte představit mé pocity, pocity někoho, kdo nikdy nejedl nic vodního krom ryb a ani to nikdy jíst nechtěl. No chtěla jsem být víc zdvořilá než to zkoušet…když jsem si tu chobotničku napíchla na vidličku, udělala jsem to tak nešikovně, že jsem měla její oči otočené na mě!! Když jsem si jí dávala do pusy, udělala jsem to tak rychle a hlavně jsem musela odvrátit zrak…sežvýkala jsem jí tak rychle, abych si nestihla moc uvědomovat, že tam někde v mé puse je i něčí mozek, oči….aaaa, přestávám to popisovat. Jako jídlo chuťově to není špatné, ale právě kvůli těm mým pocitům z toho si to asi nikdy dobrovolně objednávat nebudu…

Po véče jsme se přesunuli k pobřeží, bylo lehounce před jedenáctou a všichni si mysleli, že ohňostroj je o půlnoci. Jen já se nahlas divila, proč teda všichni lidi přicházejí už teď, hodinu předem, když to pobřeží je dost velké pro všechny. Dozvěděla jsem se to za pár minut, přesně v jedenáct se ozvalo pár dělobuchů a pak to vypuklo. Ohňostroj byl už v 11 :-)) trval neuvěřitelné půl hodiny, ale myslím, že to nebylo nijak nic extra. Teda vystřelovat ohňostroj z vody jsem viděla poprvé, ale jinak v Praze jsem na Nový rok viděla lepší. Ale jak na nový rok jsem si připadala, to je fakt, až na to, že jsem na sobě měla tílko a šortky :D







Fotky nic moc, nešlo mi to s tím mým foťákem vyfotit v okamžik, kdy jsem chtěla!


Po ohňostroji jsme chvíli zůstali, poslouchali live-music z podia nedaleko, někdo i trochu tancoval, já ale byla docela unavená, takže jsem uvítala, že jsme ve čtvrt na jednu odjížděli domů. To šli všichni rovnou spát, včetně mě, ale já nemohla usnout, usla jsem zas až po půl 2!! Mé tělo se tu chytlo pěkně blbého režimu teda.


Neděle (domingo) 14/8

V neděli jsem se probudila kvůli dešti, spala jsem s oknem dokořán, takže když po osmé hodině začalo silně pršet, okap nad oknem dělal zvuky jak bubeník na koncertě!

Už jsem nemohla usnout, tak jsem se rozhodla, že se podívám na nějaký film. Pustila jsem si první část ze 7.dílu Harryho Pottera a musím říct, že ač nejsem „Potter fanda“, byla jsem příjemně překvapena – na to, že film trvá přes 2h jsem se ani jednou nepodívala, když už konečně bude konec, jak se mi stávalo poslední dobou v kině. Teda abych nekřivdila, u Transformers 3 jsem se taky nenudila ;-) Takže teď jsem zvědavá na tu část druhou, finální konec Pottera (v Čechách a na Moravě, haha).

Pak jsem ještě zkoukla dokumentární film Katka z roku 2009 a všem to doporučuju. Je to trošku depresivní, neboť je to příběh ze života, Katka bere drogy, do toho porodí dítě o kterou se chce starat, ale selže, což nakonec už ani moc nechápe, jak je z těch drog vymletá. Omlouvám se za to slovo. Mě sama Katka totiž velice zklamala. V tom filmu je obsaženo asi 12 let jejího života a na počátku, když jí bylo 19, to byla velmi hezká mladá slečna. Když říkala, že je těhotná a chce proto přestat s drogama, fandila jsem jí. Vidět její pocit nadšení, když malou Terezku poprvé uviděla… Bohužel, jak už jsem napsala, zklamala…

Měli oběd v půl 3. Návštěva už je pryč, odjeli už ráno, takže jsme se ani nerozloučili.
Měli jsme maso, potom ještě těstoviny nebo rýži (s kečupem - teda pardón, rajčatovou omáčkou! :D), co kdo chtěl. To mě překvapilo, že se tu jí jídlo takhle na porce, nejdřív jedno, potom druhé. Já na to hlavně ani nemyslim, tak jsem si toho masa dala docela dost a pak když jsem si nabrala jen trochu těstovin, už spustila i Cristina (doteď to říkal jen Jaime), že bych opravdu měla víc jíst – prosím??? Těch kousků mas jsem měla asi 7, k tomu kolínka, dva kusy bagety (chleba) a pak ještě jako dezert obr nektarinku a málem jsem to nerozdýchala. A prý že jím málo?! Jen mi přijde logičtější si toho dát klidně míň a třeba za 2h svačinku, než se natřískat v jednu chvíli a pak se ani nemoct pohnout?!

Sophia už definitivně odmítá mluvit anglicky, aj se o to pokoušet. Albu už to taky tolik nebaví, ale Cris do ní furt rejpe, ať přede mnou anglicky mluví. A víte co, mně je to fuk. Já jsem i ráda, když je můžu poslouchat ve španělštině, i když nerozumím :D 

A dostala mě Alba - má na ruce bebí, asi rozškrábanýho komára. A ona si na to stříkla parfém???!!!! A já se tomu divila, tak mi Cristina s klidem odpověděla "because of the alcohol in it"??!! :-O

No a co teď? Mam sraz s Davidem na kafčo a pak sjedem spolu pro Janču na autobusové nádraží, ty jo, nemůžu tomu ani uvěřit že TEN DEN, 14.8. už je tady!!! 
Jinak v plánu máme v pondělí návštěvu Santiaga a v úterý výlet na kolech po Coruně, tak držte palce, ať předpověď počasí zůstane tak pozitivní, jak je teď!

Adios amigos! :-P

6 komentářů:

  1. :D když vaříme doma rejži, tak stačí jeden hrnek (neuvařených zrnek, vysypaných ze sáčku) pro 5 lidí.) jinak rejži propláchnu vodou, na troše oleje se zrnka trošku osmahnou, zaleješ vodou, osolí se to a ještě tam dáváme celou oloupanou cibuli a pak se to peče v troubě (ne mikrovlnka, normální, ale je fakt, že oni to asi moc nepoužívaj, co?) pak je ta rejže normálně uvařená, není to nic pečenýho, jak by se zdálo, ale není právě taková rozvařená, ale prostě lepší:))
    jinak tobě by moc slušely vlasy střižený do podkovy - jak to máš, boční vlasy tak k bradě a ty vzadu vystříhaný a sestříhaný - já to tak měla, je to super účes, akorát vzadu když to bylo moc krátký, tak mi kadeřnice ty vlasy vyholila (aby tam nebyl ten schod, jak tam máš ty:) a ty oholený vlasy dorůstající teda nevypadaj nic moc, pak mi mamka holila krk holítkem, ty vlasy:D:D mě se to moc líbí tenhle střih, ale na mě moc krátký no
    http://www.google.cz/imgres?q=bob+haircut&hl=cs&sa=X&biw=1440&bih=805&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=bv-GyTXZFdrJNM:&imgrefurl=http://goth-style-secrets.blogspot.com/2011/04/modern-bob-haircuts.html&docid=IZmIZVrqaU6bWM&w=286&h=400&ei=EORITrbvGMnMswafzu3FBw&zoom=1&iact=hc&vpx=1209&vpy=417&dur=721&hovh=266&hovw=190&tx=96&ty=192&page=1&tbnh=162&tbnw=116&start=0&ndsp=35&ved=1t:429,r:26,s:0

    OdpovědětVymazat
  2. jo, u nás bylo hrozně asi ve čtvrtek. To jsem taky poprve měla problémy večer s tim vedrem... a já tý "přikrývce" říkám prostě prostěradlo :D vždycky usínám bez něho, nebo ho mam jenom přes pás a v noci se pak do toho zahrabu. Okno mam otevřený furt, ale mam zase zadělaný rolety, takže ono moc toho vzduchu dovnitř nejde...

    tak ten zub nevypadá omylem, spíš jakoby tam byl schválně... no, nevim. Jestli se ti to nelíbí, tak si to radši ustříhni :)

    dírky v tílkách a tričkách mam taky... v těch z anglie... ale ono po roce asi docela intenzivního nošení, se to dá pochopit. I když mě to štve...

    wow... tak ta chobotnička vypadá strašidelně a hezky jsi to popsala :D :D teda nevim, jestli bych ochutnala... na šneky jsem se taky neodvážila :D
    ani nedokážu sníst ryby s očima... fuj!! :D

    no, furt si řikám, že je lepší, když o mně rodina říká, že jím málo, než kdyby o mně říkali, jako říkali o Fanny, že jí strašně moc :D :D

    jo a stříkání voňavkou teda taky nechápu... :/

    jo a s rejží - propláchnout, dát jednou tolik vody, co je rýže a vařit. Je to prostě o tom, že její objem se zvětší 2x. Ale já taky nikdy neodhadnu, kolik jí dát. To je prostě umění :))

    OdpovědětVymazat
  3. tyjo, to jsou slohy vždycky, co já píšu :D :D alá já chci reagovat na všechno, co mě napadne :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nevim kdo mi psal to anonymní (Jaruš?). Každopádně jak vařit rýži už tak nějak vim :-))
    A ten účes JE podkova! :D akorát já nemůžu mít vlasy normálně volně kolem obličeje, mě to akorát deptá, takže to furt strkám za uši... akorát večer si to můžu nechat dopředu když jdu pařit a když si to můžu vyžehlit - jinak mam ty vlasy stočený do tvaru "za uši" a není to hezký...

    OdpovědětVymazat
  5. Jířo, já jsem moc ráda že komentuješ! :)

    OdpovědětVymazat
  6. jé, anonym jsem já, Tereza M., chtěla jsem tam něco vybrat, ale nemám ani jedno z těch věcí (ten profil u toho komentovat jako).) no tu podkovu můžeš strčit za uši, vepředu je to právě delší..mě to teda do ksichtu nevadí, nebo je to spíš tim, že jsem to měla delší a teď vůbec to mám odrostlý

    OdpovědětVymazat