středa 20. února 2013

Nejistota zvaná Curso de español

Tak se zase hlásím po delší době. :-))
Párkrát už jsem slyšela jak je vidět jak si to tu užívám...tak jen chci říct, že fotky, co dávám na fb jsou logicky jen z nějakých akcí, protože jinak tu fotit není co. Hlavně s sebou foťák nenosím. Takže to třeba někomu může připadat, že třeba chodím na party pořád a tak..haha, byla jsem venku asi tak 4x.

Za pár dní už tu budu měsíc. Nechápu, kam to utíká. Při představě, že tu budu už jen 3 měsíce se moc nadšeně netvářím. Moje hlava by tu potřebovala zůstat tak o půl roku déle.
Nemám tu skoro žádné kamarády a když, tak z řad CZ ši SK spoluobčanů. Takže španělsky moc nemluvím. Asi vám ani nemusím moc říkat, jak moc se mi to nelíbí. Jenže mně ti lidi tady prostě fakt přijdou takoví nezainteresovaní do ostatních. Třeba američani (těch je tu asi sto) si jedou v těch svých skupinkách 4-6 lidí a nikoho mezi sebe nepustěj. Společné výlety s ESN mají hlavní zaměření na noc a tudíž party, což mě nějak extra nebere a na jiné výlety bych zas chodila sama a to prosím neeee. Snad se to ještě změní, doufám v to...

Co se školy týče, vychází mi to nic moc, že tam musim každý den, ačkoliv třeba ve středu a v pátek jen na jednu dvouhodinovku. Ale tak se aspoň projdu. Ve středu to mam alespoň v poledne, ale v pátek musim vstávat a být tam v devět..taky jsem tam pak pěkně uzívaná! :D  Ale jinak si nestěžuju, oproti těm 14 předmětům, co jsem měla v zimním semestru a byla ve škole od rána do pozdního odpoledne/večera to tu mam teď pohodu.
Akorát jsem měla starosti ohledně Learning Agreement. Aneb ta naše koordinátorky z peďáku nám ty naše LA podepsala na místě, které bylo určené na podpis naší domovské uni...takže jsme to musely s Nic přepisovat zase nanovo. :-D A já nevim, jestli mi to z ČR ještě nevrátí nepodepsané, protože tam mam napsané 4 předměty za 24 kreditů, bylo mi řečeno, že kurz, za který dostanu 6 kreditů tam zapisovat nemám. Jenže já nevím, jestli naše TUL nemá podmínku 30 kreditů v LA...tak uvidíme.. Zatím mi ze studijního neodepisujou na mail, co jsem jim psala.

V úterý mi začal ten měsíční intenzivní kurz španělštiny. Je to na dvě hodiny denně po-pá. V pondělí jsme psali rozřazovací test, ten byl ale směšnej, 1 papír A4 se 3 cvičeními plus jedno cvičení na druhé straně a dopis kamarádovi o tom, že jsem byla vyhozena z práce. Z těch gramatických cvičení by si možná nějakou představu o znalosti studentů udělat mohli, ale to by jich tam muselo být tak o 2 Ačtyřky víc a cvičení trochu jinšího rázu. Nemaj to tu vymyšlený. Nebo jestli to mají zaměřeno na to, aby z nás vytáhli prachy a pak nás odbyli? Nevím.
Každopádně mi nepřijde normální, že při počtu cca 100 studentů jsou JEN 3 skupiny!! A to prostě začátečnící, pokročilí a více pokročilí. Do začátečníků se dostalo sotva 15 studentů, do intermedio něco přes 50 a do avanzado přes 30. Já byla přiřazena do intermedio, což mi nevadilo, oproti některým holkám které znám a vím cca jak španělsky umí jsem si připadala v intermedio zařazena správně. Co mě ale štvalo byla velikost skupiny. 50 lidí na jednoho učitele na dvouhodinovku, když tam jsou naprosto odlišné znalosti studentů...pffff, to bylo něco pro moje nervy.
Po první hodině intermedio v úterý odpoledne, kdy jsme hodinu probírali jednu A4 s textem a slovesy v přítomném čase a druhou hodinu jsme si říkali, co se dělá každý měsíc za "akce" jsem se rozhodla jít zkusit jít navštívit večerní kurz avanzado. A asi tam i zůstanu. Teda jako bude to makačka, o tom žádná. Už ve středu (tedy na druhé hodině) jsem koukala jak puk. Hlavně teda na slovíčka..spousta nového...
Ale jako pardon, abych zůstala ve skupině, kde ani nevědí, že se v ŠJ nečte písmeno 'H'? Sám učitel toho kurzu intermedio na začátku hodiny říkal, že tam jsou studenti, kteří umějí jen trošičku (ale zase dát je k úplným začátečníkům by nebylo fér) a studenti, kteří jsou opravdu pokročilí. No a že ti pokročilí se budou tak prvních 14 dní nudit a pak se najede na věci jim víc vyhovující. Tak kurňa proč si platím 4-týdenní kurz, abych se 2 týdny nudila?!?
Systém na prd, řekla bych. Měli ty skupiny totiž vytvořit aspoň 4 a pak by bylo tolik spokojenějších studentů!! Protože tím by se ti málo pokročilí mohli zdržovat jednoduchými cvičeními a vysvětlováním věcí jako rozdíl mezi ir a irse (jít a odejít) a ti pokročilejší by mohli tohle projet opravdu rychleji (na hodinu ten přítomnej čas fakt nebyl třeba!) a zabývat se pak podrobnější složitější gramatikou. A ti v avanzado by fakt probírali něco z těžšího soudku. Achjo. Jsem z toho trochu nešťastná. V tom avanzado se popravdě bojím toho závěrečného testu, jestli nebude až moc drsný. Na druhou stranu se stejně potřebuju v tom jazyce dostat na vyšší level abych nezaostávala za spolužáky co se teď drtí v ČR... Prostě se ve mně perou různá pro i proti oboum těmto skupinám. Nejradši bych chodila do obouch skupin, ale to asi není možné, rozhodně ne zadarmo.


K výletům studentských organizací, je škoda, že nemám víc peněz. Teď o víkendu je jeden výlet do Cantabrie, což je jakoby kraj tady východně "vedle" Asturias ("kraj" pod který spadá to moje Oviedo), ten je i s ubytováním za 40 €, to by se ještě dalo... ale teď zas místní ESNko zveřejnilo výlet do Barcelony na nějaký mezinárodní setkání erasmáků tam, prý přes 2 tisíce erasmáků z víc jak 30 španělských univerzit... a to je na tři dny (+ubytko, city tour a nevim co ještě..a to je za 125 €! Tak nevim, jestli se tam podívám. Asi spíš jestli by někdo z holek tady chtěl tam zajet..nebo není všem dnům konec a zaletím si tam někdy v budoucnu. Do Barcelony jsem během mého erasmu zajet fakt chtěla (stejně jako do Madridu), ale zas ty peníze si z prstu nevycucám a životní náklady (hlavně na jídlo), tu jsou bohužel vyšší než v ČR.

A to je pro teď vše a jdu spát, musím vstávat už v půl 8! :D
Adios amigos.

1 komentář: