sobota 2. března 2013

poznámky


Mám tu za dva týdny zas pár poznámek, tak vám je okomentuju. ;)

luxování - Musela jsem se smát svému prvnímu luxování tady. Úplně poprvé jsem ještě o luxu v tomto bytě neměla moc tušení, tak jsem hledala smetáček s lopatkou. Našla jsem smeták, tak jsem si v pokoji zametla. Hrozně se tu práší, tvořej se po zemi takové ty prachové chuchvalce, to nesnáším. No jenže pak jsem nemohla najít lopatku. Tak jsem se zeptala Desiree a ta nás právě seznámila s panem vysavačem. (A se slečnou lopatkou teda taky, ač byla chudák až na dně skříně pod vším možným harampádím.) Máme tu ten vysavač, co jezdí sám po bytě. Docela dlouho jsem ho pozorovala a nechápu ten systém jak jezdí. Má teda v sobě nějaký senzory po půlce, že "vidí" zeď. Občas tak inteligentně jede podél stěn či nábytku. Ale jinak se v obýváku furt vracel na jedno místo a na druhém přitom nebyl vůbec...hrozně mě to deptalo a radši bych měla normální vysavač. Na druhou stranu lepší než žádnej. ;-)

pechuga de pavo - To jsem tak jednou v krámě procházela klidně všechny možný salámy balený a došlo mi, proč mi moc nechutná ta šunka co si kupuju - já si totiž do té doby vůbec nekupovala šunku, ale salám jmenující se "krutí prsa". A to jsem se nejdřív lekla, když jsem viděla ve slovníku výraz 'krocan'. :D Nicméně jsem si vzápětí konečně koupila šunku (jamón) a to dokonce 89 % a za cenu jako ostatní salámy (200 g za cca 1,80 €). To jsem totiž předtim nadávala, že na hrozně málo salámech bylo uváděno procento masa a když už to bylo uvedeno, tak to bylo max 65 %. A já po shlédnutí jednoho videa začala kupovat šunku s víc jak 80 %, tak jsem byla fakt happy. A konečně mi ten salám taky chutná. :-)  Jen by to chtělo český chleba či rohlík z Intersparu. Asi jim je tam po návratu vykoupim :D

předobalené řízky - Jo, to jsem tak procházela mrazáky s masem a narazila tam na něco, co vypadalo jako vepřové ve strouhance. Koupila si to. A nakonec to bylo spíš něco mezi řízkem a karbanátkem. A už si to teda nikdy nekoupím.

posezení na slunci - Tak tím už si úplně nejsem jistá, co jsem chtěla říct. Ale zřejmě to, že se tu po x dnech deště a zimy (na teploměru kolem 4, pocitově tak 0°C, i se kouří od pusy) objevilo sluníčko, tak jsem si sedla na chvíli na lavičku a vychutnávala paprsky. Ale byly ještě slabé, po chvilce jsem musela zas dom.

učůrávám ze slova la jungla! - To slovo jungla /chungla/, džungle, jsem viděla někde na reklamní ceduli na cestě domů. A smála se tomu celou čtvrt hodinu. :-))

sbor - Začala jsem tu chodit do univerzitního sboru. Sbormistr je teda nic moc a jeho postupy se mi moc nelíběj (většinou se ani nerozezpíváváme), ale lepší, než nic. :) A repertoár je fajn, celkem živej. Akorát je nevýhoda toho, že jsme v altu věčně jen 2, že když mi ujede nějaká nota (ještě se ty písně učím, že), tak je to hned slyšet. Na druhou stranu mám štígro, že tam nejsem sama. Tu druhou holku jsem tam totiž dotáhla já, je to Markét, ta od nás z liberecký univerzity. :-))  Ona má být teda soprán, ale dle svých slov je na soprán líná. A zajisté mě v tom nechtěla nechat. V sopránu tam jsou totiž holky minimálně 4.

náročný den pondělí - od půl 12 ve městě - Tak tohle teď vlastně vystihuje všechny dny. Škola, sbor, doma bývám jen chvilinku na jídlo a pak hned zas na kurz španělštiny.

destrezas a prácticas - Destrezas je předmět o schopnostech komunikace ve španělštině. A máme dělat ústní prezentaci před třídou na dané téma. Původně dvě, jednu samostatně na 5 minut, okecat nějaký článek co si najdem. Učitelce se ale asi zželelo erasmáků, protože ti jí to mají dát nakonec jen písemně a čeká nás ta druhá prezentace, což znamená ve skupině odprezentovat okecávku o nějakém videu co si najdem. Úplnou náhodou jsem se dostala do skupiny ke třem španělkám. Ale ještě jsme na tom nezačly dělat. Trochu se bojím, co budou ty holky zač a jestli mi s tim pomůžou, vůbec se neznáme.

vybledlá pleť (tmavej makeup) - Tak to jsem si tu všimla, že když si dám make-up, tak má tmavší odstín než má pleť. Vybledla jsem. Hauuu. (Make-up teda moc nemusim, ale mam tu horší pleť.)

"...Pouceni dne: ve Spanelsku pozor na poklopy od kanalu, ktere tu jsou mimochodem vsude. Kdyz jsou mokre, klouzou jako led..." - Tak to byl můj status v jeden deštivý den. Šla jsem do školy, a na šikmém chodníku obcházela dvě pomalu jdoucí paní. Bohužel ten chodník byl ještě víc šikmej zrovna v místě, kde byla dva kanály vedle sebe. A já se natáhla, doslova jak rozmázlej pavouk. Ještě teď mě bolej modřiny na kolenou, a to už je to přes týden. Ale to není nic proti tomu, jak mě bolely svaly na pažích, asi od toho, jak jsem při tom pádu rychle natáhla ruce nebo tak něco. ;-)

chybí mi auto - Tak to mluví za vše. Chybí mi auto. Ale ne kvůli přibližování, tady je to celkem všechno blízko, do hodiny. Ale kvůli tomu pocitu, že řídím... Miluju to.

křuplé kalhoty - Haha, to je historka z obchodu. Jedné paní se v zelenině rozsypal pytlík s pomerančema. Chtěla jsem být hodná a udělat dobrý skutek, tak jsem jí je začala pomáhat sbírat. Jenže jsem na sobě měla čerstvě vyprané kalhoty a jak jsem se tak sklonila v podřepu, kalhoty mi na vnitřní straně stehna křuply. Ale nemám srdce je vyhodit, zatím, tak je mam na dně skříně. :D

štěstí na topení - Slyšela jsem v jednom týdnu 3 holky nezávisle na sobě vyprávět historku o tom, jak tu ve svých bytech mrznou ačkoliv maj na sobě třeba 3 vrstvy oblečení. Já jak bydlím v bytě, který není studentský, ale normálně zabydlený svou majitelkou, je tu centrální topení, které topí skoro celý den, takže mi stačí mikina. Ale teď tu třeba sedím v triku s krátkým rukávem. Lucky me!

pazvuky - V týdnu jsem si všimla, že jsem poprvé od příjezdu o hodině vydala jeden ze svých pazvuků (což je právě u mě jinak normální). Tak jsem si říkala, že je to asi znamení, že jsem se tu konečně za měsíc tak nějak zadaptovala. Bylo na čase.

oslava - Tohle už je zpráva ze včera. Jedna fajn češka mě pozvala na svou oslavu narozenin. Byly jsme tam 4 češky a dva slováci a bylo to hrozně fajn. Měly jsme česnekové 'jednohubky', ovocný salát, sušenky, bílé, růžové i červené víno (tekuté). Takhle jsem se za pobyt tady ještě nenasmála. A domů jsem dorazila někdy po druhé. Hlavně ale s úsměvem na rtech. ;-)

1 komentář:

  1. haha :D pavo. ale já to mám ráda :)
    jinak nevim, ale mně třeba vůbec českej chleba, ani rohlíky, nechyběj...
    hmm, já si tady topení můžu nastavovat podle sebe, ale snažim se radši šetřit, abych se pak nakonci měsíce doplatila...
    fajn, že ses zas ozvala ;)

    OdpovědětVymazat