neděle 10. února 2013

Carnaval en Avilés

Včera jsem jela na karneval do Avilés. Jela jsem tam teda hlavně s Markét, ale ještě jelo i několik málo lidí z ESN a erasmu.

My se s Markét sešly ve čtvrt na pět, abychom ještě skočily do Hipercoru, to je na styl českého Tesca, maj tam vše. Za prvé jsme se chtěly podívat, jestli tam neseženem nějakou levnou masku na večer a za druhé jsme si potřebovaly koupit nějaké pitivo. Nakonec jsme sehnaly masky za 3.50 €, koupily 2 flašky růžového vína za 1.50 € jednu (a dle očekávání nechutnalo nic moc), já ještě konstatovala že nemáme vývrtku, ale že už mam zkušenost se zatlačováním korku dovnitř :D jo a ještě jsme si koupily sušenky, abychom měly s sebou něco k jídlu pro případ nouze, že. A vedle hipercoru bylo něco na způsob cukrárny, tak jsme si koupily kopečkovou zmrzlinu, když už jsem měla na zmrzlinu týden chuť. Byla výborná. No a odtamtud jsme už šly na autobusák, kde byl sraz se zbytkem z ESN.
Koupily jsme si lístek samy v automatu a šly co nejblíž k nástupišti 28, odkud měl náš autobus odjíždět, protože tam, soudě dle počtu lidí v maskách, bylo o tento spoj velký zájem. Těsně než přijel autobus jsem uviděla pár lidí z ESNka, tak jsem se přivítala s dvouma, představila Markét a pak už jsme nastupovali... Cesta trvala asi jen cca půl hodiny, to mě překvapilo. A ještě víc mě překvapil fakt, že zpáteční autobus jezdil každou hodinu i přes noc!
Z autobusáku v Avilés jsme šli všichni dohromady do centra na hlavní náměstí Plaza de Espaňa, tam už bylo plno lidí a viděli jsme pěnová děla, kterých jsme se zejména my s Markét bály, nechtělo se nám totiž tahat oblečení na převlečení, tak jsme si řekly, že se od nich budem držet dále...
Stoupli jsme si do jednoho místa na tom náměstí kde nebylo tolik lidí a čekali jsme na zbytek, protože jsme se do autobusu nevešli všichni, půlka lidí musela čekat na bus, co jel za půl hodiny. A taky měli přijet erasmáci z Gijónu. No, to bylo 'trošku' nudné čekání a takové na nic, je ale fakt, že jinak se tam ještě nikde nic nedělo. Popravdě mě to docela otrávilo a pak jsem se pomaleji dostávala do nálady, kdy mě ten karneval začal bavit. Navíc všichni od nás už pili alkohol, už prostě někdy od pěti od šesti, nepochopim, tak byli v takové té náladě hulákat, fotit se... Tak jsme se od nich s Markét odtrhly, protože už mezitim začali stříkat pěnu a zanedlouho začaly projíždět vozítka v kostýmech nebo jak to nazvat. :-)) Za hodinu dvě byla pěna až do půlky náměstí, všude kolem chodili lidé celí zmáčení a s pěnou na sobě. Se v tom prostě koupali. Já si nejvíc užívala pohled na malé děti, ty byly v těch kostýmech fakt k sežrání. :-))
My jsme šly někdy kolem deváté najít do nějaké restaurace/baru wc, navíc začala být docela zima, tak se taky trochu zahřát. Na záchody tam, kam jsme šly, byla pěkná fronta, byl tam totiž jen jeden záchod pánskej a jeden dámskej. S Markét jsme si ještě i přelily víno do plastovejch půllitrovek, abychom náhodou nedostaly pokutu za pití alkoholu na veřejnosti (zamáčknutí toho korku nebylo tak jednoduché jak jsem si myslela, jsem jaksi zapomněla, že tenkrát jsem měla nůž, teď leda svoje prsty a balzám na rty! :D ale nakonec se povedlo).

Zpátky venku se nic nezměnilo...někdy před desátou už projelo i karnevalové vozítko číslo 17 a nevim teda kolik jich bylo nakonec celkem, ale po skončení se lidi v té pěně začali koupat ještě víc! :D A potom jsme se chytly toho nejlepšího, čeho jsme mohly. Šly jsme znova na wc a byli tam lidi s takovýma popruhama které drží buben. Ti lidi byli převlečení do takových brazilských kostýmků, Markét ožívala... :-)) A pak venku se zrovna shlukla grupa těchhle hudebníků a začali se připravovat na vystoupení. Markét mi vyjmenovávala všechny názvy těch hudebních nástrojů co měli, že prý na něco takhle taky hrála. Tak mi vlastně později i hlásala, co jim "dirigent" dává za pokyny :-)) Každopádně když začali hrát, hned jsme se připojili tancujíc za ně do vláčku a za nás další a další lidi. Bylo to boží, úžasné a skvělé. I jsem volala Jíře, která je momentálně na erasmu v Burgosu a není moc happy kvůli svému ubytování, abych jí zvedla náladu tou úžasnou hudbou, která spojila velkej počet lidí a naladila je na stejnou notu...bohužel jak jsem hopsala přímo za tou kapelou, tak jsem já Jířu vůbec neslyšela a ona z té hudby taky prý nic moc, spíš jen rámus od bubnů...
No a po skončení tohoto "představení" (mimochodem, bylo vidět, jak jsou ti lidi, hlavně jejich "dirigent", nadšení, že se nám to líbí - a oprávněně) jsme šly s Markét zpátky na to hlavní náměstí a šly jsme ulicí, kde předtím taky stříkala děla tu pěnu, takže ta byla všude a dosahovala do půlky lýtek...a já jak už jsem byla pinklá jsem Markét jen vrazila foťák a dala jí instrukce ve stylu "Hele, teď mě vyfoť, ale musíš rychle, protože já si do toho lehnu, tak ať nejsem moc mokrá!" a následně jsem si fakt lehla. Sorry Markét :D
 Pak už zanedlouho na hlavním námku na jednom ze dvou pódií začal koncert, vůbec nevim kdo to byl, bylo to asi 6 chlapů zpívající známé i neznámé písně, jedno z toho byl Gangnam styl, jako ten týpek ty "slova" fakt uměl nazpaměť! :D Tak na to jsme pařili už zas i s ESNkem (a erasmákama), které jsme náhodou potkaly. No, náhodou, ono to nebylo moc těžké je najít i bez hledání, protože stáli vlastně v tom samém místě, kde jsme je předtím v těch asi 7 hodin nechaly! :D
Po skončení tohodle koncertu (mimochodem, zajímavé pařit venku v zimních bundách, v únoru, ještě že tanec zahřívá) byl hned druhý koncert na druhém pódiu, tam nejdřív trochu skučela jedna ženská a pak už to byla práce víceméně DJů. No a to bylo kolem půl 1 a my se s Markét rozhodly jít na bus domů. Kdyby se mě nezeptala, tak mě to popravdě asi ani nenapadlo ještě jít, protože jsem byla fakt ve výborné náladě, vlastně asi nejlepší co jsem tu zatím od mého pobytu tady měla (taky to zatím byla nejlepší akce!). Na druhou stranu jsem byla ráda, že jsme to utly v tom nejlepším. Já mám totiž většinou dost rychlé a nečekané útlumy a pak jsem akorát otrávená, protože jediná co v takovém mém útlumu dokážu je dokola zívat a zívat (a z toho slzet). Takže jsme vlastně ani nikomu neřekly ahoj a vypařily se jak pára nad hrncem, aby nás nemohl nikdo od našeho plánu zvaný Útěk odradit či snad dokonce zastavit.
Akorát to Markét ještě nevěděla co jí čeká asi, protože já jsem byla fakt pinklá, dokonce víc než jsem si sama myslela, protože ono to při tom tancování (rozumějte blbnutí na hudbu) není tak poznat jako když pak například stojíte na zastávce, čekáte na autobus a padají z vás hrozně chytré myšlenky... :D
Mimochodem domů jsem došla nejen se svou maskou, ale ještě s fialovou parukou, plastovým trojzubcem a takovým tím doktorským poslouchátkem (plastovým). Tomu ale chybí ten poslouchací konec. To patřilo "Pítovi" z ESN a ten konec už neměl, když mi to půjčoval. Paruka byla jedné američanky z naší grupy erasmáků a trojzubec se tam válel pod náma v pěně, tak jsem ho zachránila...

No, bylo to vydařené. Dnes jsem vstávala po jedenácté a nejdřív mě asi hodinu dost bolela hlava... ;-D

Tady si ještě užijte několik málo fotek a pardón za to, jak jsou "poskládaný", nejde mi s tim hnout, systém nahrávání fotek tu nemaj moc vymakaný:




Takhle pak vypadalo to náměstí
Ten moc nadšeně nevypadal



Když opomenu dětské kostýmy tak se mi tenhle líbil snad nejvíc! :D










S Markét

s tučňákama!! :-)))






Toho jsem tam potkávala celej večer a pak i na zastávce! :D

1 komentář:

  1. hihi, tučňáčí převlek :) dobrý!! v tý masce bych tě skoro nepoznala :) zní to dobře... škoda, že jsem ten náš průvod propásla... tak snad to zejtra vyjde :)

    OdpovědětVymazat