neděle 27. ledna 2013

Domingo vago

Nadpis by měl teoreticky znamenat "líná neděle", teoreticky, haha. :D

Že se říká, že angličani se doma nezouvají... Tak moje zkušenost je taková, že v UK jsem se snad ve všech domech zouvala, a že jsem jich navštívila. Tady jsem byla asi ve 4 bytech a ve 3 se nezouvá a v tom jednom se zouvá si myslím jen proto, protože tam bydlej cizinci! :D  Ale mě to trochu deptá, dneska pršelo celý den..tak když jsem přišla zvenčí, bylo mi divné projít po celém bytě (i když tu máme jen jakési lino na podlaze) a pak si nechat boty v pokoji, když nemam ani noviny, které bych pod ně mohla strčit. Tak jsem boty nechala u dveří... A když jsem se odpoledne Desiree ptala, jestli má nějaká pravidla bytu, tak říkala, že jí zrovna nijak nic nenapadá, že mi to řekne spíš až bych něco udělala jinak než dle jejích představ, ale že teda boty se ve Španělsku nenechávaj u dveří a že jestli chci, můžu si je nechávat klidně v koupelně, co mám hned proti dveřím..zvláštní :D
Jinak mi teda řekla, že koupelna (ta fotka, kde je vidět vpravo WC, vlevo moderní umyvadlo a vpředu sprcháč) je pro teď braná jako moje, že ona má svou v ložnici, takže si s ní můžu dělat co chci - z čehož jsem usoudila, že si můžu klidně koupit nějakej kobereček před sprchu, protože stoupat na tu kamenitou podlahu umytou mokrou nohou mi moc příjemné není... A taky si budu muset koupit nějakej sprejovej čistič a houbičku, protože to umyvadlo budu asi šůrovat často. Já jsem na umyvadla v koupelně hrozná, doma i na koleji jsem vždycky omývala každé smítko a prach...a tady na tom skle zůstávaj vidět zaschlé kapky vody!

Můj pokoj, postel už povlečená, kufry nevybalené :))
Moje skříň, nestěžuju si. A zvenčí jsou zrcadla:))
Vůbec nestěžuji co se bytu týče. Nevím, jestli jsem vám to psala, ale původně mi byl nabízen za 250 €. Tu cenu jsem brala vzhledem k modernímu vzhledu bytu, ale já se překonala a napsala jsem tenkrát, že to přijmout nemůžu, že je to na mě drahé, že bych mohla platit 220 € maximálně. Teď si vybavuji, že jsem vám to tu už psala, haha! :D Tak já už mlčim...no prostě za tu cenu je to fakt luxus, dneska mi to potvrdili i dva kamarádi španělé, co ty fotky viděli na facebooku. Nehledě na to, že když já to sama porovnám s bytama ostatních holek, kdy jedna platí 200 a druhá 235 €. Je to opravdu něco, za co jsem vděčná. Protože tady se nebojím, že bych se ve svém pokoji necítila příjemně, a to je v cizině důležité.


Společné prostory, obývák s jídelnou
Kuchyň

Jinak co jsem dělala celý den... vstávala jsem nějak po deváté, docela výkon na to, že jsem šla spát o půlnoci. Je vidět nedospání z minulosti...no ještě že jsem si nezatáhla ty rolety co tu maj snad všichni - roleta stahující se zvenčí a když jí stáhnete pořádně až dolů, je v pokoji TOTÁLNÍ tma! To bych se pak probudila až tak v 11, jak psala Nicola, že vstala asi v jednu a stejně si přišla přejetá, jak měla v pokoji absolutní tmu..
A taky už dost chápu to, že je Desiree oblíbená barva bílá - jak je venku zataženo či déšť, uvnitř v bytu je dost šero, tmavo...tak to ta bílá alespoň trochu rozjasňuje.

Kolem půl druhé jsme si s Markét udělaly těstoviny s boloňskou omáčkou, co jsem den předtím koupila, povedlo se nám to :D a pak jsme hned šly k Jance pro Markétiny věci a šly to přestěhovat do jejího nového bydlení. No ale jak už jsem psala, celý den pršelo, a to že dost, takže do bytu jsme dorazily dost promoklé, já jsem měla nohavice od kalhot zepředu celé mokré od spodu až po kyčle, jen cca 10 cm kolem kolenou bylo suchých!! Tak mi byla po chvíli i docela zima a štvalo mě, že pršet nepřestávalo. No ale chvíli jsem s Markét v jejím bytě pobyla a pak šla rovnou domů, tou nejkratší možnou cestou, trvalo mi to asi 10 minut. A po cestě jsem si koupila churros (čtěte čuros)!! :)) Dost jsem koukala, že měli otevříno, protože jinak je ve Španělsku v neděli všechno zavřeno krom některých restaurací. Dle toho, kolik těch churros pytlíkovali do krabice jsem usoudila, že je asi někam dovážej. Nicméně já si teda koupila několik posypaných cukrem a papala už po cestě do bytu :))  Jo a od Markétiny domácí jsem se dozvěděla, že prý v té mé ulici je výborný podnik s vínem, tak jsem po něm koukala...ale spíš mě zaujalo, že přímo proti mému vchodu je podnik na kokteily :)) Jo a po cestě k bytu jsem si všimla nápisu "Rebajas" na výloze od Vodafone, tak nechápu, jak může mít telef. operátor slevy? :))

Později v bytě jsem se v podstatě jen převlékla do tepláků a sedla k PC, ještě se snažila vyřešit předměty do školy, ale jsem z toho spíš rozladěná, prostě nevim co budu studovat, nějak mě až na jeden dva předměty nic nezaujalo..tak snad zítra přehodnotím svůj názor, ono mi nic jiného nezbyde..

Našla jsem v kufru studentskou pečeť, tak jsem dneska půlku snědla. A co mi tu zatím chybělo z CZ jídla? Já trubička jsem si nepřivezla GRANKO!! A teď mě napadá, že jsem si mohla vzít krupicovou kaši, aaaa :((  No snad tu maj aspoň ovesné vločky. Měla jsem radost už když jsem viděla čočku :-D

Za městem je tahle hora, dokonce tam i lyžují! :))
Pokoušela jsem se mluvit trochu s Desiree, ale jak jsem neměla v zádech Markét a tudíž možnost záchrany komunikace v šj, tak se mi mluvilo nějak ztěžka a nemohla jsem si vzpomenout ani na sloveso "ver"=vidět. Ale to se poddá!!

Žádné komentáře:

Okomentovat