pátek 25. ledna 2013

První zážitky v Oviedu!

Naposled jsem psala z letiště z Barcelony, tenrokrát píšu z bytu Nikči, co tu byla na zimní semestr. Odjžídí zítra. Já jsem tu měla bydlet místo ní a ještě tu se mnou měla bydlet Markét, které též teď vyjela na Erasmus, místo slečny, co odjíždí někdy první týden. JENŽE! Všechno je jinak. Jak už víte, letěly jsme sem ve čtvrtek odpoledne. V noci ze středy na čtvrtek mi Niki psala zprávu, že jí zrovna napsala domácí, že tu s náma nepočítá, že má smlouvu s nějakou zprostředkovatelskou službou a ti jí našli prostě za nás asi někoho, kdo bude víc platit, nebo nevim. Ani jedna z nás to nechápeme. Ale ať se těma penězma třeba udusí, my si najdem určitě lepší bydlení!
Odtud teda musíme odejít zítra někdy po obědě, Nikča už bude odjíždět a my tu tudíž logicky zůstat nemůžem. Markét má ve 2 prohlídku nějakého bytu a já doufám, že mně se ozve jedna paní, u které jsem se dneska byla na jeden pokoj podívat. Našla jsem si jí původně na stránce couchsurfing.com, nevím, jestli to znáte, dá se tam najít ubytování u někoho zdarma. Já už jsem tu o tom psala, když jsem bydlela na měsíc v La Coruňa - bydlela jsem na okraji města a tudíž, když jsem chtěla jít v pátek večer do města, ubytovával mě u sebe David (původem z Latinské Ameriky). Ale to jsem odbočila. Prostě já jí na té stránce našla a jen napsala, jestli by se třeba nechtěla sejít nebo už ani nevím, co jsem jí psala...a ona mi pak poslala i nabídku právě na pokoj v jejim bytě. Byt vypadal z fotek super, až nereálně popravdě, ale stejně byl za 250 € (konečná cena se vším). A já jsem měla už domluvené to ubytování v pokoji po Nikče, že, a mělo to být za 140 € + gastos (což jsou poplatky jako elektrika, voda, teplo, internet..) - což se teda může dostat na 180-190 €, ale třeba teď Nikča platila prý i 220 €. No ale prostě jsem nabídce odolala s tím, že byt je sice úžasný, ale že bych mohla platit maximálně 220 € se vším všudy. A ve středu mi napsala mail, že mě klidně ubytuje za těch 220 €! Tak já na to koukala jak spadlá z višně a začala jsem váhat. A nakonec jsem si řekla, že uvidím, až přijedu sem, jakej bude ten byt tady - a hlavně jaká bude ta třetí spolubydlící, která se sem nově nastěhovala a Niki mi o ní psala, že je divná a že jí nemá ráda. No a v noci už víte co jsem se dozvěděla...že by síla myšlenek?  No a já jsem se teda dneska byla na ten byt a majitelku podívat a super, líbilo se mi to. Akorát musím počkat, jestli se jí do zítra neozve nějaká zájemkyně jiná. Tak jsme s Markét ve fázi hledání bytu, ona teda víc, já počítám s tímhle bytem za 220 €! :-))  Ale byly jsme dneska na studijním university pro cizince a tam nám dokonce dali seznam asi 15 stránek s adresama bytů a jménama  majitelů (a telefonama na majitele), tak jsem to projela, vyredukovala nějaké směšné nabídky za přehnané ceny či byty, které mi nevyhovují svou pozicí...a zbylo mi jich 6, a to jsou všechny s cenama bez gastos, což je nevýhodné, páč nevíte, kolik v závěru prostě budete platit... ale to nějak dopadne, nemám o sebe strach, jsem holka šikovná! Dneska jsem dokonce několikrát promluvila na španěly/španělky - asi 4x jsem se ptala na cestu!!! Dobře já! :))  Holt nějak tu svou odvahu mluvit odpíchnout musím. :-)

Jinak k tomu studijnímu ještě - kam se na to to naše hrabe! Tohle má systém a je fakt funkční. Ženské vědí o čem mluví, kde co mají, co mají cizincům říct... A ta hlavní paní mluví celkem pomalu, takže srozumitelně. Teda všechno jsem fakt nerozuměla, ale hlavní pointy jo. Bylo tam fajn a dostaly jsme takový desky s nějakejma brožurama či co, malou mapou města, ale i s důležitýma papírama jako například papír, který nám má sloužit místo indexu. A prej si máme dojít na policii se nahlásit že tu bydlíme..akorát já furt váhám jestli tam fakt jít, nejen že bych se kvůli tomu musela jít nechat vyfotit a z Coruni mam zkušenost, že tu fotěj šíleně!!!, ale ještě i ti samotní poldové by mě stáhli o asi 12 €. A prý to nakonec nikdo nekontroluje jestli jste se zaregistrovali nebo ne... tak mi na to třeba napiště svoje názory, jestli byste tam radši šli nebo ne. :-))
Nicméně už jsem teda oficiálním studentem Universidad de Oviedo!

Abych dokončila storku s mou českou simkou - už jsem vám psala, že mi včera převáděli tarif na kredit a provázely to problémy, jako že mi nešel dobít online kredit. Ale dneska někdy ve dvě už se to Jíře konečně podařilo mi to dobít a já byla v tu chvíli fakt nejšťastnější na světě, potřebovala jsem zrovna totiž shodou okolností zkontaktovat tu majitelku toho bájo bytu, že teda přijdu...

Jo a ještě storka ke včerejší noci. Přiletěly jsme teda dle plánu ve 23:05, kufry nám přijely celkem hned, bylo jich malinko, většina cestujících měla jen příruční zavazadla. Chvilku jsme čekaly na náš odvoz před letištní halou, až teda Tom dorazil, nacpali jsme do krátké fabie naše 3 obr kufry, jeden příruční kufr a příruční tašku a batoh a samozřejmě sebe a jeli jsme směr Oviedo. Dorazili jsme k Nikče do bytu, Tom měl klíče, Nikča tam totiž nebyla. Protože oni dva, jak zítra odjíždějí, tak měli rozlučkovou party u Toma v bytě v Gijonu (cca 30 km od Ovieda, na úplném severu u moře) a ještě se teda loučila jedna osoba kterou znají. No a já s Markét jsme se rozhodly, že vzhledem k tomu, že stejně nemáme postel na spaní, tak že pojedeme na tu rozlučku s ním. Nicola zůstala v bytě. Tam v Gijónu bylo víc lidí, než vůbec Tom čekal :D  Bylo to fajn, ačkoliv jsme si s Markét občas přišly jak v ZOO, jak nás nikdo neznal, tak nás hrozně okukovali! :D Až jsme je nakonec vypakovaly z obýváku, rozložily se na gauč a snažily se spát.............a ráno jsme vstávaly po půl 8, před 8 odešly z bytu a šly jsme dle mého navigačního systému v hlavě (bezporuchového :-P) na autobusové nádraží autobusů Alza, kde jsme měly už z netu od Toma zjištěno, že v půl 9 nám jede přímý bus do Ovi. (Ještě jsme se po cestě vlastně stavily pro čerstvé croissanty a udělaly jsme dobře, za prvé byly výborné a za druhé pán obsluhující byl moc milý.) Lístky na bus jsme si koupily v automatu, akorát tam nebylo napsané nástupiště (a ani čas odjezdu, asi jsme mohly jet kdykoli bychom chtěly :-O), tak jsem se celkem bez přemýšlení vrhla v ústrety okénku, kde jsem se teda zeptala, odkud nám to má jet. A pak jsme se s Markét podivovaly nad ukázněností španělů - oni stáli všichni vyrovnaní v řadě za sebou a měli mezi sebou i menší rozestupy a působili tak úžasně spořádaně!! :)) V Ovi jsme byli v 9, šly do bytu za Nicol, daly si sprchu, udělaly ze sebe trochu lidi a šly všechny 3 hledat byt, kam se měla Nic nastěhovat. Pršelo a hledaly jsme to docela dlouho, ale hlavně, že jsme to našly. No a pak už zas všechno víte, šly jsme na to studijní, to se k nám přidala ještě jedna slovenka Janka, která si mě našla na facebooku jako členku skupiny ESN Oviedo a já se jí ozvala, že tam do té oficiny můžem teda spolu. Pak jsme si sedly na jídlo, Janka s Nicolou pak odešly a my s Markét šly kouknout na ten můj byt. Poté jsme skočily do Vodafone, koupily si simku se španělským číslem a jednou super službou, můžem se mezi sebou kontaktovat zadara - a co je ještě lepší, řekla jsem o téhle službě Jíře a chce si to taky zařídit, takže budu v častém kontaktu i s ní!! :-))  No a pak už jsme si jen koupily v obchodě něco k véče/snídani a šly do bytu za Niki, tou původní, co zítra odjíždí. Ta právě odešla na poslední meeting s pár holkama odtud, prý se tak za hodinu vrátí, páč už je téždost unavená, tak uvidíme. Jinak my s Markét ještě stále nevíme, jak/kde budem spát, podlaha jsou ledové parkety. Snad se budem vejít na tu rozkládací postel no... :D  A zítra už snad budeme mít lepší podmínky na spaní!

Pro dnešek už končím, ať jdu brzo spát, jsem fakt kaput po tom celodenním chození po městě - a hlavně jsem se za posledních asi 14 dní ještě pořádně nevyspala, nejdřív zkouškové, pak nervy z odjezdu a nakonec teď prostě nemožnost pořádného spaní.... No kdyby vás napadla nějaká otázka, sem s ní! Hasta luego!

3 komentáře:

  1. tyjo, tak to je docela hustý. jsem si řikala, jak to ubytko máš zařízený a já ne, a nakonec to je asi naopak... teda já mam aspoň na první tři noci slušný přespání... nezávidim ti to...
    ale good luck!!

    ale závidim ti ty tvoje dobrodružství, že tam jste. A jak víte, že se tam máte jít nahlásit na studijko? :D já počítám jen s tou info schůzkou :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nejšikovnější Radmil! :-*

    OdpovědětVymazat
  3. O tom studijku nám to přišlo do mailu, že až přijedem, tak je třeba s občankou a dokladem o pojištění (klidně modrá euro kartička) přijít k nim, aby si nás zapsali do systému.. :)

    Ivi, :-*

    OdpovědětVymazat