sobota 26. ledna 2013

Sobotní zážitky

Dneska jsem se konečně vyspala asi po 14 dnech. Nebylo to teda zrovna nic extra, protože jsme s Markét spaly spolu na zemi na matraci, která má asi 90 cm a Markét mi jednou v noci i ugradla mou půlku peřiny :D Ale já jsem na to byla připravená a měla jsem u sebe mikinu, abych měla záda v teple (jinak nemůžu spát).... No jako několikrát jsem se vzbudila a ráno jsem byla rozlámaná, ale jinak i tak slušnej výkon, v posteli cca od půl 12 do 9 ráno, když předchozí noci to bylo v rozmezí spánku 3-6 hodin! :D
Co bylo nejlepší zjištění rána - že venku je modrá obloha a svítí sluníčko! :))) Dle předpovědi má být 12 stupňů, ale asi bude leda tak 10, ale i tak krása, hihi :)) včera večer jsem byla vykloněná z okna, jen v triku :)) Ale to prý máme štěstí, protože poslední 3 týdny tu každý den pršelo.

Můj dnešní status kolem jedenácté hodiny, kdy jsem obdržela SMS od domácí:
‎..."Hola Radka; la habitacion es tuya! (Si aun la quieres)" - překlad: jooooooooooooo, mám bydlení!!!!!! :D :D

Takže fakt super den! Ještě aby dopadlo to ubytování Markétce, ale kdyžtak máme dohodlé, že může přespat se mnou u mě, já bych jí ve štychu nenechala!!

Po 12.hodině pro Niki přijel Tom a odjeli směr Česká republika, skončil jim jejich Erasmus. Bylo divné se s nima před barákem loučit a samy jsme s Markét odcházely s kuframa pryč. Spíš to bylo jak kdybychom zas my jely vy víte kam :D

Šly jsme do bytu k Jance, dát si k ní kufry (děkujeme za to, že jsme se s nima nemusely celý den tahat!) a pak jsme si koupily pečivo a salám a sedly si s ním do takového jakoby parku před budovou školy. Co bylo hlavní, prý po asi 3 týdnech kdy každý den pršelo bylo dneska slunečno - a na tom sluníčku dle mého bylo klidně i 15°C, protože já měla na sobě tílko a košili s krátkym rukávem! Ve dvě jsme se šly podívat na nabídku bytu, Markét to celkem bez váhání přijala (já se popravdě ani nedivím, po tom dni nervů, že jsme bez bytu už jsme nebyly moc nadšené do zdlouhavého hledání..), což paní docela zaskočilo, říkala, že má ještě 3 další zájemkyně co měly dneska taky přijít :D  Ale dohodly se, že teda Markét může přijít zítra ve tři. Dneska tam totiž ještě byla původní holčina, která večer odjela do své země (dle přízvuku hádám, že do Francie).
Po cestě z bytu jsme objevili obchod jménem Primerka, což mi přišlo jako narážka na španělské obchody Alimerka (něco jako česká Jednota) a Primark (obchod původem z UK, kde najdete skoro všechen typ zboží a značkové a většinou za nižší ceny než ve značk. obchodech). Každopádně byl to španělský prototyp "vietnamců" :-)) maj tam všechno, i takový ty číňanský kočky co hejbou rukou...a já si tam koupila peněženku, už jsem chtěla novou déle a tady zrovna měli ten typ co jsem hledala, ale v ČR nevim, jestli a kde tenhle prodávaj.. ;-) No a pak jsme si šly zase sednout do toho jako-parku a seděly jsme tam na sluníčku snad 2 h, dokud nás nevyhnal chlad, kdy zalezlo sluníčko za mraky.

To jsem se mezi tím chytře zkontaktovala s mou domácí, jmenuje se Desiree, abych vám nemusela psát domácí - to slovo mi totiž připomíná mou první hostmum z doby au-pair - indku Suchetu...a to prosím s Desiree nesrovnávat!! No, takže jsem napsala Desiree, co mam v pokoji za typ přikrývky a jak je velká, že si chci jít koupit povlečení. Možná vám ta otázka zní divně, jenže oni tu maj Španělé celkem normální, že spí pod obyčejnými přikrývkami na styl deky! Takže jsem potřebovala vědět, jestli mám shánět "povlečení" na styl prostěradla - prostě kus látky v určité velikosti - nebo jestli shánět fakt povlečení tak, jak ho známe my. Zeptala jsem se taky, kam pro to jít. Byl nám tedy doporučen Carrefour, tak jsem ho našla na google maps a šly jsme. Dostala jsem teda informaci, že mám "un edredón nordico", což mi slovník přeložil jako péřovou peřinu, ale je to taková ta s tim nylonovým nebo jakým vnitřkem, prostě to, co známe například z Ikea. Každopádně jsme teda pak s Markét po asi 20ti minutovém hledání mezi různými nápisy, typy a potisky našly správnou velikost a typ toho, co jsme chtěli aneb povlečení na můj typ přikrývky a na polštář - ale to je taky vtipný, ten polštářový povlak je taková tunelovitá nudle a do ní se prostě z každé strany nacpe jeden polštář a vypadá to celkem vtipně. Pak jsme ještě obě potřebovaly ručník, to jsme našly sadu, co jsme si teda koupily napůl. A já ještě potřebovala odličovací tonikum, zubní pastu (a naprdli mě, že tam měli jen sady po dvou). V závěru jsem tam nechala asi 35 €, to mě moc netěšilo! :-O :-/ Ale zas měla Markét dobrou poznámku, že to mám všechno na celý semestr. No a to už bylo třičtvrtě na 7, když jsme se stavily zase u Janky pro kufry a Desiree mi mezitím psala, že po 7 už by měla být doma, tak můžu přijít. Markét si vzala jen do batohu to nejnutnější a zbytek věcí si nechala tam, protože její byt je celkem nedaleko, tak aby se se svým kufrem nemusela tahat sem tam. Ještě jsme se po cestě stavily opět do stejného obchodu jako předtím odpoledne, koupily si těstoviny s omáčkou na zítra na oběd (Desiree mi chytře prozradila, že v neděli jsou tu všechny obchody zavřené, všechny včetně supermarketů!!!) a šly jsme ke mně, dohodla jsem se s Desiree, že tam Markét přespí.
Zvonky pro odvážné - poznáte, který ja můj? Popis je "escalera derecha, 4° izquierda"! :-)))))
Markét na to čuměla jak puk, já mam štěstí, že už tenhle typ zvonků znám z La Coruňa z bytu Tanji. ;-)

A o bytě vám napíšu zítra, dneska už nemám sílu, jdu spát! :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat