středa 27. července 2011

První den sama s holkama...

...a pohodička, nic jiného jsem ani nečekala, však nejsem začátečník :-)) až na to občasné kňučení jsou holky zatím celkem supr.

Hlavně jsme měly ráno o zábavu postaráno. Vůbec celé ráno bylo vtipné, vzbudila mě ségra kolem půl 9 ráno SMSkou, tak pak už jsem spát nešla, protože už tak jsem si připadala hrozně přespaná (nevim jestli stále nedospaná, nebo přespaná?!). Tak jsem se co nejtiššeji vkradla na wc a zpátky, ač oboje dveře při otevírání šíleně jakoby bouchly, tak holky se nevzbudily. Uf uf. Byla jsem na noťasu, dopisovala článek, nahrávala fotky. A kolem půl 10 jsem slyšela posunutí židle, tak jsem si myslela, že už minimálně jedna z holek vstala a dává si snídani. Tak jsem se rychle oblíkla a šla dolů a tam? Nikdo! To byl zvuk od sousedů! On je to totiž dvojdům, tak je to holt přes zdi slyšet.. No ale nutno říct, že do 5-ti minut holky přišly.
Po snídani zuby, oblíknutí, já jsem si šla schválně čistit zuby až po nich, abych viděla, jak se Sophía zvládne sama oblíct a ustlat postel...no nevim jak moc jí Alba pomáhala, ale kňučet jsem jí slyšela jen jednou a když jsem přišla do pokoje, už byla ready a postel taky krásně ustlaná!
Potom šly holky dolů, že si udělaj homework, ale do toho přišla cleanerka. Jmenuje se nějak Maritza, že to není španělský jméno, ona je taky snad z Kolumbije. No a přišla i se 2 dětma, 6-ti letou a klukovi si nedokážu odhadnout kolik mu mohlo být, dejme tomu, že 15. Ten jí teda pomáhal uklízet. Hle a to jsem dnes zjistila, co to jsou ty "poklopy" u zdi v zemi - to je vysavač!!! Prostě se tam strčí dlouhatánská trubice jako od vysavače a vysává se! Ani nevím, kde je vypínač.
No tak jsem holkám konečně ukázala tu hru co jsem jim přinesla, jsou to kostičky na způsob Jenga - dřevěná hradba a vy postupně vytahujete jeden kvádřík za druhym dokud vám věž nespadne. Je to sranda, i holky to uznaly (a Albino "it's fun I think" mi, když to řekla asi po 20té, začlo lézt silně na mozek..!) a přidala se k nám i ta malá holčička. Teda jak už jsem řekla, je jí 6, ale já myslela, že tak 5 maximálně!! Je fakt mrňavá a taková roztomilounká. Menší holky to po chvíli přestalo bavit, šly k Sofíi na počítač. Ano, každá z holek mají nějakej starší notebook. Nevím, jestli s internetem, ale každopádně přes den tam jinak vůbec nechoděj, když už, tak maj radši TV. Alba přinesla jinou hru pro ní a mě, dřevěný žebříčky, co se maj skládat různě na sebe a vytvořit jakási věž a právě taky aby nespadla..no nakonec se nám povedlo, že jsme na sebe fakt postavily všechny! To jsme nechtěly bořit, tak jsme šly dolů.
Já jsem zkontrolovala holkám úkoly, Albě dala ještě příklad na dělení. Do toho přišla cleanerky další dcera, 17-ti letá, 3.dítě (ještě má jedno 20-ti letý). Holka se mě chudák nějak lekla nebo co, asi nečekala, že za rohem obýváku někdo sedí a je to někdo cizí :D
Pak jsme si s Albou sedly k TV. Ona si pustila Simpsonovy, pustila mi k tomu anglický zvuk, sama si dala španělské titulky. Ale zanedlouho už cleanerka končila, tak přišla za náma dolů. A děti za ní. Nejdřív něco říkala Albě, ta se mi snažila překládat. A takhle to vlastně zůstalo do konce jejich návštěvy. Oni 4 anglicky neuměj, teda pár základních slov jako "thank you", starší holka mi rozuměla "How are you?", ale musela jsem to říct hodně pomalu. Docela mě to překvapilo. Slyšela jsem, že španělé anglicky neuměj, ale dosud jsem se setkávala se všema, kteří uměli aspoň trochu, že se byli schopni sami jakž takž domluvit! No každopádně Alba překládala o sto šest z anj do špj, ze špj do anj, což byla v osmym nebi, má ráda být středem pozornosti :-) a Maritze se to nějak zalíbilo, hned začla plánovat, jak přijdou zítra zas na návštěvu, protože aby se přiučili anglicky. Mno, asi si tu ještě budu připadat jak něco vzácného? A nebo taky jak opička ze zoo!:-))
Po jejich návštěvě jsem Sophii dala ještě dvě stránky k vypracování (udělala toho málo) a nechala je u TV. Na půl 2 jsem šla udělat oběd, což byly jen těstoviny, holky je prý nejradši jedí jen s kečupem a sýrem. No já si je dala teda se sýrem bez kečupu. Nechápu, proč ho všude všichni, hlavně děti, tak cpou-milujou?! Ale jinak se mi povedly, jestli se to teda o pastě dá říct :D asi to mohlo být i tím, že jsem snad poprvé jedla ne bílé, ale barevné ;-) a přidala jsem si a dokonce si potom dala malej jogurt. Jo a už jsem se poučila a během rána jsem si dala ještě ke sváče nektarinku!
Hned po obědě jsem je chtěla vzít do parku, ale Alba mi řekla, že to musíme dát vědět mámě. No tak jsem jí radši hned napsala SMS, ale bohužel odpověděla až v půl 3. No ale tak jsem nebyla krkavčí aupair a vzala tam holky i ve svym volnu (končim jak máma přijede domů, což je ve 3pm). Však co bych dělala doma, takhle jsem aspoň poznala nové místo :)




Altánek v parku






                                                           Dětský hřišťátko





Holky :)






                       A to nejlepší nakonec - krásnej výhled!









Tam nás máma vyzvedla, páč si myslela, že pojedem rovnou na pláž, jenže bylo šíleně větrno! Fakt by bylo teplo, nebe bez mráčku (poprvé od pondělí, kdy jsem přijela doslova do mlhy), bylo asi 24 stupňů, ale ten vítr...v tričku a tříčtvrťákách jsem měla pěknou husí kůži chvílema... Takže jsme odtamtud nakonec jely domů s tím, že se holky můžou jít vykoupat do jejich bazénu co maj na zahradě. A já byla ráda, začla jsem zívat!



To už bylo kolem páté, když jsme se dostaly domů. Tak jsem si, už opravdu poučená, vzala jogurt a kousek bageto-chleba (řikaj tomu chleba, ale v Anglii říkaj když už, tak francouzský chleba a nebo my češi bychom řekli prostě bageta, taková ta dlouhá to je) a šla si zas po svejch do pokoje. A byla v klidu do cca půl 8, kdy mi začalo pokručávat v břiše! :D  Tak jsem si dole vzala několik sušenek, no to jsem neměla dělat, páč jsem zjistila, že jsou velice chutné :D
K večeři jsme měli fish fingers neboli rybí prsty, ale nějaké teda mnohem chutnější, než v Anglii! Trochu polévky Gaspacho, to je prej typická španělská polévka, co se jí hlavně v létě, neboť se jí za studena! Je dělaná z rajčat, paprik, cibule a nevim čeho všeho... Alba říkala, než jsem to ochutnala, že chutná hoodně po rajčatech, ale já tam cítila spíš tu papriku. No ale popravdě mi to moc nechutnalo jak to bylo studený, já bych si to prostě ohřála.. ;) jo a ještě Cristina ohřála tu kubánskou rýži, zbyla ještě od minule. Takže třeba já jsem se dojedla tím. A myslím, že ani holky si kupodivu už pak nedávaly dezert! Jo ale Alba mě dost překvapuje kolik toho sní, obzvlášť na ty večeře, ať žijou děti ve vývinu :-))



Jo a jinak zaznamenávám první úspěch ve Španělštině, už umím napočítat od 0 do 10! :D a jinak řeknu že pracuji v rodině nebo sem tam slova jako frío=zima, de nada=není zač...tak mam radost že aspoň jedno slovíčko z 50-ti jim v rozhovoru rozumím :-D a Maritze jsem sama řekla "me llamo Radka" (jmenuji se) :-))

8 komentářů:

  1. Pani, pani! Moc krasny fotky.. holky vypadaj v pohode. Je moc dobre, ze uz poznavas okoli a nesedis jen tak doma na zadku. A jak uz jsem psala na Fcb, urcite to bude uzasna zkusenost!!! Vobluda :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Radu,kolik je ty Albe?.. ze takhle umi prekladat?? Jari-Jajhu

    OdpovědětVymazat
  3. Vobluda, jsem ale ještě dost líná vzít kolo a jet do města, hlavně mě to ani neláká, když vím, že bych měla být sama.. :-/
    Jaruš, Albě je 9. Holky choděj do mezinárodní školy, akorát Alba má náskok, páč malá letos nebo loni teprv s angličtinou začla a dá dohromady jen opravdu lehké větičky. Jinak pod tím překládáním si nepředstavuj kdo ví co, žádná složitá slovíčka většinou nepoužívá, za to ale někdy mě nějakým slovíčkem překvapí, že ho třeba zná ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. hahaha centrální vysávání se zapíná tím jak do zdi zapojis tu hadici a pak na rukojeti te hadice, neboli konec hadice a zacatek nastavce, te tyce. mame to doma a vtipny nez jsem si zvykla:D

    OdpovědětVymazat
  5. Hezkej blog, dobře se čte :)

    Jo,my doma máme taky centrální vysavač a zapne se to jen tím, když strčíš hadici do tý díry :) Je to mooc praktický, moje mamka si to nemůže vynachválit :)) Amalie88

    OdpovědětVymazat
  6. tak centrální vysávání teda nemáme, to je pro mě novinka :D :D

    jo a řekla bych, že jsi spíš líná si vyjít sama do města :D zkus to jednou a určitě to nebude tak hrozný, jak si myslíš ;)

    jo, kečup a děti - typika... na Mallorce byla ještě hodně populární majonéza... a nejlepší - smíchat!!!

    jo, gazpacho jsem tu taky ochutnala poprve a taky mi nechutnalo, přišlo mi šíleně kyselý - moc octa! znáš červenýho trpaslíka? já myslela, že ty právě jo :D http://www.youtube.com/watch?v=lG9rJ80LYQw
    jestli to neznáš, tak se na to podívej...

    jo a to je super, že Alba překládala, to je dobrý! aspoň se procvičí a jestli jí to baví, tak to je fajn:))

    OdpovědětVymazat
  7. Copak ty sis s náma "za mlada" nedávala těstoviny u babičky? Lžíce kečupu a lžička tatarky - klasika, občas jěště kyselá okurka... hmmmm mńamka! Vim že seš starej kakavíčkář, ale že by sis nedala ani jednou??!!! Naďa

    OdpovědětVymazat
  8. Dneska jsem chtěla konečně sama vyrazit, protože kupodivu ani jednou nepršelo (HM mě taky hned upozorňovala ať si nezvykam, že takhle moc často nebude.. :( :D), ale nakonec jsem s nima jela autem na pláž :-P :D
    Já znám Trpaslíka, neboj ;-))
    Hehe, Naďo, jestli dala, tak si to rozhodně nepamatuju ;)

    OdpovědětVymazat