čtvrtek 28. července 2011

Čtvrtek

Asi budu muset chodit spát v půl 2 ráno, abych pak v pohodě spala s holkama do půl 10. Páč dneska jsem zas vstala před devátou a s malou bolestí hlavy, podle mě je to prostě přespání.

Každopádně holky vylezly z pokojů dřív dneska, ona teda Alba když vstane tak prej budí automaticky Sophii, aby ta se nebála sama nahoře?! No každopádně jak já nebyla dole, tak šly první k TV a ne na snídani :D Já slezla ještě v pyžamu, pozdravila, dala si snídani, šla nahoru sama se připravit, teda převlíct, zuby vyčistit... V deset jsem na ně houkla, jestli by se mohly nasnídat, mě vždycky překvapěj, jak rychle od té televize vyskočej, já jako malá vždycky odmlouvala „až to skončí" :-))
No a hádejte co se stalo?? Někteří možná hádáte správně vzhledem k předchozímu článku...přišla Maritza! :D (S tím svým klukem, který jí zas pomáhal a tou nejmladší dcerkou) tak jsem nejdřív nechápala a děsila se, že budu fakt jak opička, ale ona přišla do práce??!! :-O Jsem pak zjistila, že sem chodí uklízet pondělí, středy a čtvrtky!! To mi přijde ujetý, v UK nám chodila uklízečka jednou za 14 dní na velký úklid, já předtím uklízela 1x týdně.
Takže mě to svým způsobem potěšilo, že přišla prostě uklízet. Říkala, že dělá i manikúru a pedikúru a různé copánky - ty šla taky udělat Sophíi. No umí :) Později mi nabídla, že mi taky někdy udělá a třeba i manikůru (to jsem v životě nepodstoupila, když teda nepočítám to, když jsem si od kámošky Ivy nechávala dělat gelový nehty na odzkoušení, jaký to je :-))
Po snídani holky zasedly k úkolům, Albě jsem teda já dala 2 příklady na dělení. Lidičky, je to docela zajímavý. Pamatuju si, že jsem na tyhle příklady na krát a děleno byla na základce machr...a teď se mi už párkrát stalo, že jsem jí řekla, že má něco špatně a přitom to bylo dobře...takže dobrej trénink i pro mě, vřele doporučuju všem! U toho jsem si tam já vyplňovala cvičení ze své Španělštiny pro samouky, 4.lekce! :D   Je to vtipný, jak mam vždycky radost, když se mi povede nějaká věta přeložit... a Alba to ještě umocňuje, když něco řeknu správně, tak ona hned "muy bien, well done, that's correct!" a ještě párkrát zatleskala! :D Tak se mi pak od toho ani nechtělo odsednout, ale po dokončení té 4.lekce jsem toho nechala. Holky si mezi tím sedly k TV, tak jsem je tam nechala, do toho přišla Maritza a že prý má ta její nejmladší 38 teplotu, no to potěš koště, pomyslela jsem si... No každopádně se se mnou začala bavit, teda snažila se o to, a to je fakt sranda :D pak jsme šli i s tím jejím synem ven, dneska bylo krásně slunečno (poprvé za ty 4 dny co tu jsem ani jednou nepršelo), snažily si povídat, je fakt, že já pár slov španělsky vyplodila, asi mi pomohlo právě i to, že jsem dokončila tu 4.lekci :D už vůbec nevim co jsme si pokoušely říct, ale pak se se mnou i fotila několikrát a i všichni dohromady a měla z toho hroznou radost a vzala si na mě kontakt a že když budu chtít vyrazit ven, ať se jí ozvu. No tak na procvičování španělštiny je to, řekla bych, docela dobrá příležitost. Ale neumím si moc představit jít jen ve dvou na kafe. Možná, kdyby měla nějakou známou, co anglicky aspoň trochu mluví a mohla by jít s náma... Jo a dala mi 100 nebo kolik pesos na památku (je z Kolumbije, jak už jsem řekla) a dokonce mi ukázala svoje ID (sama od sebe). To se mi líbilo, jak byla bezprostřední, na nic si nehraje, veselá, přátelská osoba :-) už vidim, jak mi nějakej angličan na druhém setkání svěří do ruky jejich ID (občanka, řidičák..)! :D Pak ještě na papír napsala španělsky, že její otec je chudej a že proto má ona vystudováno jen jednu zkoušku ve škole? No moc jsem jí nepochopila, ač se ptala Alby aby mi to přeložila, nechápala jsem, co mi to tak najednou říká a nedávalo mi to moc smysl. Asi tím chtěla prostě omluvit to, že nemluví anglicky.

vlevo
Když odešli, my jsme s holkama skočily na benzínku pro chleba (ha, měli jí tam taky pojmenovanou "bageta" a ne nějaký to jejich slovo co mi Jaime říkal, že to není ani chleba, ani bageta), ta je tu jen dvě ulice na hlavní. A ta je do kopce :D Ale je odtamtud pěkný výhled!
vpravo, záliv
uprostřed, tam je hráz mezi zálivem a mořem (teda tak to chápu já)
přiblíženo..ty tečky jsou lidi na pláži, fakt byl hezkej den :)

A pak jsem holkám řekla, ať se převlíknout do plavek a že se můžou jít koupat (a vzala jsem si nektarinku, měla jsem hlad, ale malej :)). Šla jsem s nima za účelem opalovat se, ale taky jsem si do bazénu jednou skočila :-))
Mno, holky to bavilo asi 15 minut a pak zas odběhly dovnitř, Alba se převlíkla a šla hrát hru na pc a Sophia mi přinesla ukázat album s kamarádama z bývalý školy. Oni se sem totiž před rokem a půl stěhovali z Logroňo kvůli Cristininý práci (ale jak už jsem psala, Jaime tam stále dojíždí). Trochu se i snažila něco říkat. Ale bylo fajn hlavně vidět, že mi ty základní slovíčka některý rozumí :-) momentálně se jí snažim vždycky zeptat na překlad nějakého slovíčka do španělštiny, třeba počítač nebo pondělí, a to mi rozumí a přeloží :-) Pak se mnou Sophía zůstala na zahradě, opalovaly jsme se...

Po chvíli jsem šla domů, že jdu připravit jídlo, to byla dneska pizza a k tomu takovej krém. To zas holky sedly k TV, tak jsem jim aspoň řekla, ať si to přepnou do angličtiny. (Disney pohádky maj přepínatelnej jazyk.) A když jsem měla první várku pizzy v troubě, šla jsem za holkama k TV, tak co jsem neslyšela - otvírající se garáž!! Tak jsem se začala divit, co dělá Cris doma už v necelý dvě a ono tramtadadá bylo 14:48!!! Já jsem sice u bazénu kontrolovala čas, abych dala holkám oběd po půl 2, jenže na ještě nepřeřízených hodinkách z Anglie, kde jsem tudíž měla ještě o hodinu míň!! :D  No naštěstí z toho žádnej humbuk nebyl, Cris to vzala s humorem (řekla jsem, že jsme byly na zahradě a zapomněly na čas ;-)) a aspoň jsme teda poobědvaly všechny spolu. Btw, ten krém bych teda já nazvala spíš polévkou, vařila to Cris předešlej večer a je v tom zmixován lilek nebo jak se jmenuje taková dlouho zeleno-bílá zelenina (na konci to má malou bílou cibulku jakoby, na druhém jsou zelené odrosty a měří to klidně metr) a snad mrkev a nevim co ještě. Každopádně mi to chutnalo. Prý je to francouzské a ti to jedí studené, ale my si to ohřály a chutnalo mi to. Mnohem víc, než polévka Gaspacho! :D a pizza byla výborná. To se mě pak Cris ptala jestli mi chutnala, že tyhle pizzy nejsou nic extra. Ale mně opravdu dost chutnala! :-))
No a po obědě jsem teda už měla volno :D tak jsem se šla na chvilku ještě natáhnout ven na sluníčko, pak jsem zaregistrovala, že se holky balej, že pojedou na pláž, tak jsem řekla, že se přidám.
No vyrážely jsme až po čtvrté, díky zácpám jsme na tu pláž dorazily až v pět. Ale slunce hřálo a lidí tam bylo i tak až až. Teda i tak není úplně vhodné použít, protože tam lidi spíš teprv přicházeli! :D Byly jsem na pláži ve městě nějakých 25 km od Coruni, v místě zvaném Miňo! Což jsem popravdě nechápala, proč jsme nezůstaly na nějaké z místních pláží, ale nevadí. Ač jsme po cestě já a holky usnuly, já se ale asi hned zas vzbudila, nebo mi to tak aspoň přišlo.







Foceno zleva...





přes střed...






doprava..trošku přeplněno?!









 


Na místě bylo šíleně moc aut, tak jsme šly s holkama napřed, máma šla parkovat. Ale zanedlouho dorazila a šly s holkama do moře, já zůstala, že se budu opalovat. No ale nebavilo mě to, tak jsem si začla číst knížku co jsem si od Cris půjčila, v angličtině samozřejmě a jmenuje se Blindness, což znamená slepota. Mno začátek je takovej zvláštní.
Po nějaký době mě i čtení přestalo bavit, začla jsem se nudit, moře mě vůbec nelákalo. Jo a Cristina mě upozornila, ať si na to slunce nezvyknu, že takhle krásně zas dlouho nebude :( :D  jo a ke sváče vzala meloun, mňam mňam, a před cestou domů nám koupila nanuka ;-)  no a domů jsme jely až kolem třičtvrtě na 8.
Doma jsme se všechny musely osprchovat od písku, měla jsem ho až víte kde, fujky :D a k véče (čas už ani psát nemusim, že?) byla bramborovo-vajíčková placka (moc dobrá!), Alba k tomu měla Gaspacho, já šunku, Sophía jeden zbylej kousek empanadillas. Cris měla něco úplně jiného. A do toho holky našly v mikrovlnce popcorn, kterej Cris dělala na pláž a zapomněla ho tam, tak jsme si ho daly jako dezert :D a já si pak ještě udělala Cola Cao, no velmi chudá náhražka Granka nutno říct, ale aspon něco. Pak jsem si sedla ještě ke špánině dole s nima v obýváku, Cris se mi smála, když jsem si to předčítala nahlas. Já ale překládala článek z lekce 5, kterej byl zrovna šílenej, o historii a hlavně jakoby průmyslu ČR?! Zapsala jsem si ještě gramatiku do sešitu a zítra zas až holky budou dělat úkoly, já budu vyplňovat cvičení. To jsem si to hezky naplánovala, což? :-))


A teď dobrou noc//a teraz dobrú noc//and now good night//y ahora buenas noches - můžete přidat "váš" jazyk ;) :-P

8 komentářů:

  1. HEhe s tím časem se mi jednou stalo něco podobného...těsně po tom co jsem se vrátila z ČR jsem šla vyzvednout holky do školy a bylo mi divné že tam nikdo není...tak jsem si hodinku počkala :D
    A úplně obdivuji jak holky poslouchají (konkrétně u té tv) těm naším to řeknu 5x a po šesté musím jít a vypnout jim to! :D
    Ivča

    OdpovědětVymazat
  2. tyjo, tak to se ti divim s tim spaním... vím, že s přechodem do a z Anglie to bylo složitější, ale když jsem přijela z Mallorky, kde jsem byla nadšená, když jsem spala tak 8hodin, vstávala jsem v 7:30 a tady jsem mohla spát do 10h, tak mi do vůbec problém nedělalo. Teda vlastně první dny jsem se probouzela dřív, pak jsem zjistila, že si můžu zatáhnou rolety a tím mít úplnou tmu v pokoji a je to ok. Ale když si ty rolety nezatáhnu, tak se zase probudim brzo...

    jo a že tě holky tak poslouchaj, tak to je docela neuvěřitelný, ale skvělý!!

    jóó, Kolumbijci... těch je tu dost... a jsou kamarádský :D :D jo, to se mi právě na tý španělský povaze líbí... jak jsou bezprostřední, většinou se nebojej říct to, co si myslej, i když občas už jdou za hranici toho, co se sluší, ale prostě proti angličanům jsou takový otevřenější :)) angličnani maj ale zase něco jinýho :)

    jo a ty mixovaný věci mi tady taky chutnaj... to zelený nejvíc... myslím si, že na mallorce tomu říkali puré de esparagos, nebo nějak tak... tady jsem měla kedlubnový - nebylo špatný, ale mrkvový mě nějak nezaujalo.
    jo a tortilla (vejce a brambory) mi taky moc chutná... tyjo, kdybychom pak bydlely spolu, tak si můžem dělat španělský jídla... a i kdyby ne, tak si můžem u mě dělat španělský večery, když bude čas - jídlo+procvičování španělštiny ;))

    jo a je super, že tam máš tak vyhrazenej čas na učení se španělštiny - to je super. já se učím tak různě náhodně, což je docela škoda...

    OdpovědětVymazat
  3. Ivi, ono to je asi časem, dneska už to na mě starší zkoušela neposlouchat a jen tak rychle nešla!!! No počkej na další článek!! :D

    Jířo, já tu mam taky rolety, asi bych spala dýl.. ale myslím, že by mi to nedělalo dobře spát tak dlouho, já jsem typ osoby, že se nesmim ani nedospat ani přespat.. :-/
    Dneska jsem byla venku s jednim kolumbijcem
    Joo k tomu bydlení..nějaký novinky?? :-)) (better in a private message..)
    Vyhrazenej čas, lol...na jak dlouho :D

    OdpovědětVymazat
  4. Radu tak to je dobre, ze te rodina tak bere a ze holky poslouchaji. Mesto vypada moc hezky, tak si to tam uzij!! ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Jen počkej Mony, ony se holky začínaj otrkávat...ale já se nedám!

    OdpovědětVymazat