pondělí 5. září 2011

Předposlední týden

V pondělí 29/8 se náš režim vrátil k normálu. Cristina šla ráno zas do práce a já 'se starala' o holky doma. Jedna změna teda nastala - měla jsem za úkol je budit v devět, protože rodiče zjistili, že holky už jdou do školy 5. a ne 8., tak aby si zvykly vstávat dříve. Popravdě, většinu své pracovní doby jsem strávila u sebe v pokoji u počítače... :D

Jinak měl David narozeniny, tak jsem odpoledne jela za nim do města, pozvala ho do Burger Kinga na chocolate brownies se zmrzlinou a večer jsme byli pozváni k Tanye (australanka), o té už jsem vám zajisté psala, jednou jsem se s ní přes Davida už setkala.
Tanya má byt s výhledem na oceán, jako David, akorát ona ten svůj má z jiného úhlu, vidí i západ slunce. Málem jsme ho viděli taky, ale těsně nad oceánem byly mraky, co ho zastínily :( Jinak na večeři se nás sešlo 5, krom nás tří ještě Ana a Paquita. A véča byla výborná. Tanya připravila nějakou avokádovou 'pomazánku' co se jí spolu s takovýma trojúhelníkovýma brambůrkama, to byl 'předkrm' k povídání si (a byla to má první avokádová ochutnávka). Jako hlavní bylo mexické jídlo, asi mé první v životě Fajitos nebo Enchilados, sama Tanya říká, že nevím, jaký je mezitím rozdíl. Byla to jako tortila plněná růůůznou směsí a bylo to trošku víc pálivé, ale věděla jsem, že se nesmím pokoušet to zapíjet a po chvíli to vyprchalo :) fakt ňamka! Bohužel po véče jsem musela spěchat na bus, bylo půl 11 a mně jel poslední za pět 11! David mě šel doprovodit, naštěstí, protože já nevěděla nejkratší cestu na zastávku. Docela jsme tam 'rychlochůzovali', ale radši přijít dřív, než pozdě... Byl to super večer!


V úterý jsem se odpoledne sešla s Neilem, naposled, protože on se ve čtvrtek stěhoval s přítelkyní Elenou do Lugo a ve středu ještě potřebovali kvůli tomu něco pořešit. Sešli jsme se u Obeliska a jeli autobusem do západní části Coruni, kde já ještě nikdy nebyla, ale chtěla tam jít. Byl tam totiž přímo u pobřeží kopec a na kopci i 2 kešky a Neil chtěl zkusit geocaching :) Tak jsme vyšplhali a teda tady jsem se vyřádila, furt jsem fotila 50x stejné záběry, nemohla jsem se vynadívat na oceán a mraky.. :-) a teda nakonec jednu kešku neodlovili, prostě tam nebyla. Navíc mi přestala kvůli signálu (nebyl tam) fungovat navigace. Ale z tý nalezený kešky jsem si vzala TB a povezu ho do ČR :-)
Jinak jsme tam s Neilem na tom konci zůstali až asi do půl 9 a pozorovali západ slunce, potom se tam zas objevily ty mraky těsně nad oceánem :(  a to jsme šli teda domů, teda pryč, sešli jsme se s Elenou (jejich tenkrátý byt byl nedaleko) a šli na véču do kebabu. A po kebabu už bylo půl 11 a já to tak akorát stíhala busem dojet zpátky do centra, odkud jsem chytla svůj poslední autobus domů. Krásný to den!


duha v dáli

Nevím, jak se mi tohle s mým foťákem podařilo :-)

Tady v tomhle křoví jsem se snažila najít kešku - nenašla :(
To mě fotil Neil přes mé protesty, ale tahle fotka se mi nakonec dost líbí :-)






Neil s Elenou







Středa nezačala nejlíp. V noci jsem se probudila bolestí kdesi v břiše a vyklubal se z toho až zánět močáku, jak jsem se později dozvěděla na wc... Moc jsem toho nenaspala, popravdě jsem byla od 5ti ráno vzhůru (a to jsem šla spát v půl 2). Ráno jsem tudíž odchytla Cris, než šla do práce, řekla jí svůj problém a poprosila, jestli by se mi nestavila pro něco do lékárny. A ta objevil její bývalá antibiotika ve skříni, akorát dávka na 3 dny, což bylo super. Vím, že bych antibiotika bez doktora brát neměla, ale zase jsem od minule věděla, že čím dřív se léčba začne, tím líp (tenkrát v červenci jsem to léčila 2 týdny, protože jsem nejdřív zkoušela čajo léčbu, co ale bohužel nezabírala) a riskla to a hned si jeden prášek vzala. Naštěstí mi začal i asi po hodině fungovat a já mohla fungovat. Ale kolem poledne jsem začala pociťovat velkou únavu, tak jsem se holkám omluvila, že je nechám v obýváku (u TV, tak jim to ani nevadilo) a že se necítím dobře a jdu zkusit spát. Usla jsem, ale mohla jsem spát jen hodinu a kousek, abych holkám připravila oběd. Teda Cristina volala a říkala, že holky můžou mít dnes jen těstoviny a ty jim může uvařit i Maritza (uklízečka), ale já to chtěla udělat sama. Jinak jsem celý den zůstala doma. A ve čtvrtek to samé, pro jistotu jsem byla doma celý den. Ale antibiotika zabírala!

V pátek už jsem se cítila zdravě! Rozhodla jsem se jít večer na 'meet up', setkání těch anglicky mluvícíh lidí. Měla jsem se tam sejít s Tanyou a Anou (a samozřejmě jsem tam šla s Davidem). Jen jsem celý večer pila colu, ale to ani není taková novinka. Jinak jsme se za večer stavili do 3-4 podniků, ani nevim a domů (k Davidovi) jsme dorazili ve 3am.

Ráno v sobotu jsem se probudila v půl 10 a už nemohla usnout, tak jsem si pustila TV (výhoda spaní v obýváku) a čekala, až se probere i David. Ten vstal o hodinu později, vyřídil si něco z práce (pracuje z domu přes počítač) a šel mě vyprovodit na zastávku.
Odpoledne jsem ještě zjistila, že v Miňu je Reggae festival, tak jsem chvíli zjišťovala přes Tanyu jak se tam dostat, ale zjistila jsem, že cestě zpět by musela být leda taxikem, tak jsem si to rozmyslela. A dobře jsem udělala!
Někdy kolem 6pm mě začlo dost bolet břicho a kolem 8pm začalo dost pršet a už nepřestalo :( chudáci umělci z festivalu, v neděli bylo ve zprávách na netu, že festival tím byl úplně zničen, neboť fanoušci vesměs zalezli do okolních hospod a oni tak hráli jen pro pár 'odvážných'... Jinak žaludeční bolesti ze sobotního večera pokračovaly a přidaly se i jisté problémy, celkově jsem byla v noci asi 3x vzbuzená a čas mezi 5-7am jsem víceméně strávila na wc... Tipuju, že mé tělo takto reagovalo na antibiotika, neboť jsem nic extra nejedla.
Dopoledne se to trochu uklidnilo a chvilku před polednem mi napsala Tanya, jestli bych s ní a skupinkou jejích přátel nechtěla jet na piknik, že by mě nabrala doma. Tak jsem chvilku přemýšlela, jak jsou na tom má střeva, jestli zvládnou půl-denní výlet a nakonec Tanye odepsala, že moc ráda. Prostě jse to riskla. Pro jistotu jsem si s sebou ale vzala plechovku coca-coly! :D
Naštěstí všechno probíhalo v pohodě. Sešlo se nás 9, na piknik jsme dojeli do údolí nacházející se v národní rezervaci. Ani jsem nefotila, protože by to na fotce stejně nevyniklo. Na pikniku bylo hooodně chleba, salát, fazolovej salát, 2 druhy tortilly (ta jedna byla víc bramborová, druhá zas víc vaječná), 2 druhy kroket, chorizzo, šp.šunka, nějakej jakoby zeleninovej nebo jakej 'koláč' a nevim jestli ještě něco. Každopádně jsem neodolala a taky jsem si dala, ač jsem si předtím říkala, že snad radši jíst nebudu. To se ale nedalo :D  Po pikniku jsme jeli na jedno zajímavé staré místo, Mosteiro de Sta. María de Monfero, viz fotky. Měli tam i informační koutek, kde seděla jedna slečna, co se nás zeptala, odkud jsme tam přijeli. To bylo fakt vtipné jí to diktovat, protože jsme byli skupina 2 Angličanů, 1 Australanka, 1 Češka a pak 5 Španělů, ale každý úplně odjinud než z Galicie! :D   Bohužel půlka areálu byla zavřená kvůli včelám a taky tam byly nápisy jako že nemají na opravu a že jsou některé části už nebezpečné. A odtud už jsme se jen stavili v jedné vesnické hospůdce na drink a pak se rozloučili a jeli domů. Mně bylo řečeno, že doufají, že ještě uvidíme. Hmm, tak jsem jim řekla, že za týden odjíždím... Ale pozvala jsem je, že jestli někdy pojedou do ČR, ať se mi ozvou, že Tanya jim může dát můj Fb :-)
pohled ze silnice







boční oltář
španělská znaková řeč?
Naše grupa beze mě ( bohužel fotím) a Any (šla se někam podívat)
výhled od silnice, bohužel moc slunce, tak je přesvícen, ale na živo byl stejně hezčí :-)


A dneska, v pondělí 5/9 mi Tanya psala, že se k ní doneslo, že jeden kluk z té 'piknikové skupiny' říkal, že jsem mu moc sympatická a že je škoda, že jsme se poznali až na konci mého pobytu - vtipné je, že já to samé právě říkala Tanye v neděli na cestě domů, že mi přijde sympatickej a že je škoda, že se nemůžem poznat více!! Tak je to hezký, že mi to vykecala, zahřálo mě to :-))
Tanya mě ještě pozvala na středu večer na výstavu fotek její kamarádky, tak tam asi půjdu, však fotky mám ráda a ještě k tomu profesionální, hmm :-))

Jinak tento týden vůbec nechápu, co mám dělat. Děcka šla dnes už do školy! Já jsem ráno vstala v 8am a pak ve třičtvrtě na 9 jsem s nimi a s Jaimem šla ke škole, dvě ulice od baráku. Toť vše. Jaime jel ještě dopoledne do jednoho krámu pro kočičí granule a pár maličkostí, tak jsem jela s ním a taky jsme měli oběd (fazole s trochou zeleniny a chorizzo), ale jinak jsem celý den na PC! Sice jsem teda konečně dopsala článek z Pesues a tenhle ten o minulém týdnu, ale i tak...chtělo by to pauzu nebo mi brzo bouchne hlava, jsem zvědavá na zbytek týdne...

Jedna novinka - family vyhodila Maritzu, teď budou mít uklízečku Anu. Ptáte se, proč jí vyhodili? Prý to bylo už mnoho menších chyb, až už Cristina vybuchla a vyhodila jí. Poslední kapkou bylo, když se Maritzy nový yorkšírský pes (štěně) vyčůral  do jedné z postelí v Sophíině pokoji...ona nakecala holkám, že je to jen voda a pak ještě Sophíi říkala, aby o tom mamince vůbec neříkala. A to se Cristině právě nelíbilo, že jim Maritza zalhala takhle podle..!

A jedna poznámka na závěr - v neděli na tom pikniku mě napadlo, že už jsem neměla škytavku snad od středy! Tak jsem plánovala, jak vám to sem napíšu...a ejhle, dneska dopoledne jsem zas jednou škytla! :D

4 komentáře:

  1. kdo je to ten David ? :D co s nim je ? :D a tak zdravim a libam a tak ..........B.

    OdpovědětVymazat
  2. kdo je B? :D
    Když bys četla mé články ze Španělska od začátku, věděla bys, kdo to je :D je to první osoba, s kterou jsem se tu setkala. A pracuje z domu, takže se mu můžu i kdykoli ozvat jestli nechce ven :-)

    OdpovědětVymazat
  3. týýýjo, takže ctitel, jo? ;) no, ještěže máš letenku. Ještě bysis tam nabalila nějakýho španěla... ;) :D :D :D

    OdpovědětVymazat