sobota 25. května 2013

Výlet, ale tentokrát do Toleda (n°6) - 3/4/13

Středa ráno a já se těšila do Toleda. Měla jsem jet s jednou holčinou, Viktorií, erasmačkou původem z Austrálie. Úplně náhodou jsme zjistily, že budeme obě na jihu od Ovieda a že obě chceme navštívit Toledo, tak jsme se dohodly jet spolu. :-)

V Toledu jsme byly už v deset. Co se mě týče, žádné plány jsem neměla. Vlastně jsem ani nevěděla, jak Toledo vypadá, co se tam nachází. Ale Viki měla úplně super knížku o místech ve Španělsku, tak jsme si po příjezdu sedly na kafe a koukly, co vypadá nejzajímavěji. Později jsme našly ve městě info stánek, vzaly si mapu, místa si zakroužkovala. Samotný popis dne není nijak zajímavý, prostě jsme chodily sem tam, od jedné budovy ke druhé a zároveň se modlily, aby nezačalo pršet, odpoledne se začaly hnát pěkné mraky..

Toledo samotné je vlastně na dvou kopcích, spojuje je celkem hezký most. Vlakové nádraží je pod kopcem a co jsem odkoukala, do města jede autobus, ale není to nijak strašně daleko ani hrozně vysoko, takže my šly pěšky. Rozhodně jsme si nemohly nechat ujít místní katedrálu. Je obrovská a fakt pěkná. Co mě osobně zklamalo byla torre neboli věž. Za přístup do vyhlídkové věže se platí pár € navíc (a neplatí tu studentská sleva) a přitom po vystoupání jsou okna zamřížovaná, ale kdyby alespoň jen mřížemi jako ve vězení, ale ony to jsou mříže se čtverečkama...takže na fotky je to výhled na nic...
V Toledu maj dobrou věc, že na méně úžasná či ne tak velká místa mají jednotné vstupné, zaplatíte myslím 8 €, dostanete na ruku pásek a ten pak ukazujete v těch dalších místech u vstupu. Ale ta místa jsou povětšinou taková fakt nic moc.
Nejlepší byla katedrála, jsem ráda, že jsem tam šla - a že to moc levné nebylo.





katedrála zvenčí, teda její kousek

















A už v katedrále...















 































Jak jsem psala, k Toledu toho není moc co napsat. Snad jen to, že tam jsou pěkné budovy a když je pěkně, tak krásný výhled. Když jsme šly zpátky na vlak, začalo pršet.

Co se týče mého návratu do Madridu, koukli jsme večer ještě s Alejandrem na film, ale já byla kaput, málem jsem u něj usnula :D pak jsme si docela dlouhopovídali a já šla spát s pocitem, že vlastně nevím, co budu druhý den dělat. Nějak jsem si zapomněla něco naplánovat....

Žádné komentáře:

Okomentovat