neděle 27. listopadu 2011

...něco ke škole...

Možná někoho z vás napadlo "Jak asi jde Radunce ta španělština?"..? :D


Musím říct, že jsem docela zamotaná do gramatiky. Školu máme dva měsíce a už máme za sebou asi 8 různých tvarů časů, tzn. pamatovat si 8 způsobů, jak vytvořit ten určitý tvar slovesa - a vlastně těch způsobů je mnohem víc, protože u každého času je jak pravidelné tvoření, tak ale jsou tam samozřejmě i nepravidelně se tvořící slovesa - a z těch mi teda jde hlava kolem, jak se tak říká. To jsem zjistila, že každé španělské sloveso má cca 17 různých tvarů, WTF?! ...to mi před mým rozhodnutím naučit se španělsky nikdo neřekl! :D


No ale dobře, gramatika se dá tak nějak naučit. Do toho člověk aby držel krok se slovíčky, to moc popravdě nezvládám, protože se zaměřuji na tu gramatiku. Ale furt, to se prostě dá průběžným procvičováním nějak dohnat...


Jen teda musím říct, poslední dobou spíš přemýšlím, jak můžu jakožto začátečník projít třeba předmětem španělské fonetiky a fonologie? To znamená například přepis věty do fonologický či fonetických značek a obráceně, dávám vám sem fotku našeho domácího úkolu, ve kterém máme najít fonetické chyby!! (tzn. si ten text převést do obyčejného textu a z těch slov vycítit, jaká fonetická značka tam má být!) Já ty slova ani neznám - nepřepíšu do normálního textu...


No a o historii Španělska snad ani nemluvím... Ono samo o sobě je to prostě teorie, kterou se člověk musí naučit a odříkat zpaměti.. jenže to by to ten učitel musel učit sakra! O hodině pouští prezentace, které jsou celé španělsky, takže chudák Jířa, protože se jí co půl minuty ptám na překlad.. Jinak se snažím chytat to, co říká učitel česky k tomu, ale ono to často vůbec nedává žádný smysl...no, on nám říkal, že učit nikdy nechtěl...


Myslím, že jsem vám psala o tom, že máme do zkouškového přečíst 8 knížek? - mám přečtené dvě. Resumé napsané španělsky ještě nemám ani jedno...


Momentálně přemýšlím, jestli jsem vůbec schopná sesmolit španělsky motivační dopis na ERASMUS.


Co se angličtiny týče, nějak jí zatím moc neřeším. Je teda fakt, že třeba na anglickou fonetiku a fonologii se taky koukám, tam to ani jinak nejde, protože ty značky (pozor, anglické značky se liší od španělských a navzájem se to perfektně plete..) je třeba si pamatovat, ale také je třeba si pamatovat jejich rozdělení - každá značka patří do 3 skupin!
Jinak děláme na internetu domácí úkoly z readingu, vtipné je, že člověk vlastně neví, co po nás ta ženská chce, protože nám k tomu výrazu prostě neřekne definici - takže si jen domýšlíme, co by to tak z toho textu mohlo být.. :D


Na jídlo se snažím aspoň jednou denně chodit do menzy na něco pořádného a teplého nebo si aspoň doma teda to teplý něco uvařit sama. A kdo si pamatujete co jsem kdy psala o zelenině a mém pokroku - už jím i kyselé zelí!! Dneska jsem dokonce k obědu dala přednost knedlu+vepřu+zelu před krupicovou kaší!!! A to je dost co říct :)) ale to jsem si říkala, že když už jdu na jídlo do menzy, tak ať jdu na něco, co si sama doma neuvařím... ;)


Poslední dobou jsem zas nějaká homesick - rozumějte pod tím 'british-homesickness'... Občas si vzpomenu na nějaký zážitek, tak si jdu k tomu najít fotky, a pak tu div nebrečím nad složkama plnýma fotek z Anglie s mou tamnější rodinou či kamarády. Moc mi k tomu ani nepomáhá to, že je předvánoční čas a tudíž Julie nějak nemá čas mi odepsat na mail...už čekám asi měsíc.
Co mě mrzí nejvíc je to, že mi ještě ani nebyla schopná od července, co jsem od nich odjela, 'zařídit' skype-hovor s dětma...
...ale:

Člověk, který má vzpomínky je bohatý člověk!



10 komentářů:

  1. zase jsi mi připomněla knížky a resumé, čímž jsem se naprost ozděsila. přijde mi, že poslední dobou toho je fakt hodně, ale často nic nedělám, protože si nevzpomenu, že to mam dělat...

    a jinak ty ty fonetický cvičení máš teď u sebe?

    OdpovědětVymazat
  2. Nemam, máš to ty ;) Tohle jsem zkopírovala od Veronica.
    Jojo, přesně taky mi to nějak nedocvakává, že mam nějakou práci na doma, na to už dávno nejsem zvyklá.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. :-D tak to te vazne lituju.. ja vim, proc spanelstine neholduju!! Kazdopadne preju pevny nervy!! :-D Vobluda

    OdpovědětVymazat
  4. you made me cry !! about spanish you are absolutely right, I feel exactly same like you - lost in the grammar, morever, confused, helpless,scared of phonogy and its transcription, god damn stupid and so on...Radu,you are not alone, but keep fighting and cheer up, one day we will be better and may be better than our teachers :-}}

    OdpovědětVymazat
  5. Who wrote that? It is a nice&supportive message, thank you, whoever you are! xx

    OdpovědětVymazat
  6. Oh,sorry for that annonymous letter.It is just your classmate Petra B. See ya at school!

    OdpovědětVymazat
  7. Algún día tú y yo podremos tener una larga conversación en español. Créeme :)

    Rafa

    OdpovědětVymazat