čtvrtek 24. září 2009

The 1st lesson at school!

    Taaakže, jak asi všichni víte, dneska jsem byla poprvé ve škole. A můžu vám říct, že to bylo luxusní!
Od začátku...
Ráno jsem vstala jako normálně v sedm, udělala velkýmu snídani, malej dneska ještě do školy nešel, jak byly šachy kvůli změně toho mého kurzu, tak jemu se škola změní až od příštího týdne. No tak jsem se starala o malého a pak přišel father a že Shravana odveze do školy on. A k Sourishovi přišla Gauri a řekla mi, ať se jdu připravit do školy, že je to v pořádku. Tak mě dost překvapila :)
V půl deváté jsem teda vyrazila směr škola - první den pěšky, abych z toho nebyla paf a trvalo mi to snad přesně půl hodiny, takže doufám, že tam příští týden najdu místo k parkování, jinak mě hrábne, pěšky se to stíhat nedá! Kdybych alespoň měla to kolo... No a šla jsem teda před třídu...ještě jsem se dvakrát koukala na ten papír k tomu kurzu jestli stojím před správnou třídou..devět hodin, třída prázdná a před ní jsem stála jen já...no za chvíli tam prošla učitelka Jill co jsem jí ten kurz platila a dost mě překvapilo, když mě oslovila jménem :) Tak jsem jí říkala že nevím jestli jí Sucheta volala, že byla celou středu v Londýně na meetingu, ale že teda budu nakonec chodit alespoň do tohohle kurzu. A do toho tam přišla jedna slečna, myslím, že jsem vám o ní snad psala že jsem jí tam potkala když jsem ten kurz byla platit, ona měla chodit taky do toho původního kurzu (PET). Tak jsme se seznámily, jmenuje se Marion a je z Francie. Zalezly jsme do třídy, sedly si a to už se začali scházet i ostatní...a že nás nebylo málo, nakonec se nás tam sešlo 20 a to učitelka-Diane říkala, že příště přibudou ještě asi 3 lidi...tak že poprosí o rozpůlení, že normální počet na třídu je tak 13...tak doufám že jí principal vyhoví, protože ve 23 lidech bychom si toho moc neprocvičili co se speakingu týče... No a sešlo se nás tam teda 6 poláků, 2 z Francie, 2 z Litvie, 1 z Portugalska, filipíňan, ruska, 1 z Afgánistánu, 1 ze Srí Lanky, němka a slovenka a já, češka, kdybyste někdo náhodou nevěděl :-D Já jsem seděla u stolu s tou francouzkou Marion (20 let) a Dianou z Litvie - té je 17, to mě překvapilo.. teda vypadá mladě, ale třeba tak aspoň na těch 18...je tu prý se svou mámou, přímo v Chelmsfordu, tak se asi v neděli sejdem :-)
No tak jsme nejdřív byli seznámeni se školním a evakuačním řádem, jak už tomu tak bývá, a poté jsme se šli projít po škole? Diane nám ukázala nejdůležitější místa jako Sport centrum, jídelna, knihovna, wc.. :-D docela mě překvapily automaty na brambůrky a tyčinky...nefungují na peníze, ale na školní kartu kterou si předtím musíte v automatu dobít :-D Si tak říkám, co by si ten svět bez robotů počal... No pak jsme měli přestávku asi čtvrt hodiny, tak jsem si rychle venku před vchodem snědla toast, měla jsem fakt hlad, ráno jíst moc nemůžu... Jo a zapomněla jsem dodat, že během toho procházení školy jsem se seznámila s tou slovenkou, Martina se jmenuje. Přišlo mi hrozně divný najednou mluvit česky, nešlo mi to přes jazyk :-D a pak jsem tomu portugalci, když mi podržel dveře, řekla "děkuju" místo "thank you" :-D mimochodem, jmenuje se Pedro..mě to fakt rozesmálo, vzpomněla jsem si na ty žvýkačky se samolepkou uvnitř :-D Pak jsme dělali už nějaká cvičení, ale jelikož ne všichni už měli učebnice, tak nám Diane musela nakopírovat první dvě strany.. Na oběd jsem vysloveně zdrhla s litviankou Dianou slovence Martině, protože jsem se nechtěla bavit česky... :-)) No a po obědě to byla fakt sranda! Diane (poznámka redakce: učitelka je Diane [Dajan] a spolužačka Diana [čte se stejně jak se píše] ;)) nás trochu proházela a mě prohodila s tím týpkem ze Srí Lanky a nakonec jsme byli u stolu já, slovenka, dva poláci a filipínec. Mimochodem, u něj trochu váháme jestli je to holka či kluk, páč on vypadá oblečením na kluka, i se mi podepsal jako Kring (ale nevím jestli to není přezdívka), ale když ho Diane vyvolává, tak to zní jak když volá holku...tak jsme z toho docela zmatení. No a jeden polák je Marek a druhý Lukáš...musím přiznat že chvílema jsme se každej bavili ve svém jazyce a docela si i rozuměli, ale to bylo hlavně když jsme právě probírali Kringa (v tu chvíli sedícího u vedlejšího stolu) jestli je to holka či kluk.. Ale ani mi nepřišlo divný si s nima povídat anglicky :-) akorát jsem odpozorovala, že Lukáš když říká něco delšího, tak koktá :-)) mimochodem, on tu pracuje v tom samém podniku co pracovala Radka když skončila jako aupair, Lukáš i Martina jí znaj :) Jo a ten srílančan se jmenuje Nisshanka..a já se ho ptala jak se to vyslovuje a Lukáš do toho řekl "Nisshanka from Sri Lanka" a jak to řekl tak krátce a měkkce, to bylo tak vtipné :-))
Pak na konci jsem akorát ještě Diane říkala, že možná někdy přijdu trochu později, že se hrozně omlouvám, ale že vozím děti do školy na druhý konec města a ona sama bydlí hodinu od školy (dneska taky přišla asi o 5 min pozdě), tak mě asi chápala, když jsem říkala, že každý den jsou ty ulice jinak plné, takže nikdy nevím.... No a pak už jsem šla jen s Dianou před školou, slíbily si že se ozvem a každá jsme šla na druhou stranu...
Musím říct, že jsem opravdu odcházela s hodně dobrou náladou, kterou mi nezkazil ani doma kňučící Sourish..... ;)
No a jen vám musím ještě napsat, že pro Shravana pak odpoledne do školy jel zas father a svým autem...za chvíli telefon, zvedla to Gauri... A pak mi povídá, že mám vzít auto a jet do školy, že Siya si zapomněl vzít z mého auta dětskou sedačku :D Takže jsem tu historicky poprvé jela sama v autě a maximálně si to užila :) A jela jsem sama i zpátky, father si nechal Shravana u sebe, ještě se totiž po cestě domů někde stavovali... A mimochodem, v autě mám pár indických CD a zamilovala jsem se do dvou písniček - http://www.youtube.com/watch?v=3UB3bdSaV_4 a http://www.youtube.com/watch?v=bVM0ktaO2Qs. Hlavně do té první a doporučuju se podívat na klip, je to totiž písnička z indického filmu, tak je to takové zajímavé, i když teda blbá kvalita... A ptala jsem se Gauri o čem zpívaj, tak ta písnička je prý hlavně jako oslava svatby. Ta druhá písnička je taky z toho filmu... ti indové jsou hrozně pohybliví :-))
A teď už musím jít spát, je půl dvanácté, zas to píšu hodinu!! A to že jsem tu v půl desáté málem usnula při hovoru s kamarádkou na skype, dost mě asi unavil ten celodenní smích :-)
Tak dobrou broučani ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat